Caprabo i Amics de la Gent Gran, junts contra la solitud de les persones grans

Barcelona, 21 de desembre del 2021.- Caprabo col·labora aquest desembre amb la Fundació Amics de la Gent Gran en la seva campanya #UnAltreNadal, que fa possible que les persones grans tornin a viure unes festes en companyia i amb la il·lusió de compartir moments especials.

La campanya reforça l’acció social de la Fundació durant els mesos de novembre,  desembre i gener, amb el focus posat en les festes nadalenques. Des de la Fundació es promouen diferents accions per lluitar contra la soledat no desitjada, un sentiment que es fa més palpable en dates assenyalades com aquestes. Entre les iniciatives destaquen els dinars de Nadal, el reforçament de l’acompanyament emocional o les sortides culturals i lúdiques. A més, han lliurat 1.700 lots de productes típics nadalencs, de la mà de les persones voluntàries.

Míriam Millán, responsable del departament de comunicació i captació de Fons d’Amics de la Gent Gran, posa de relleu “la importància d’explicar a la societat que existeix aquest altre Nadal, que amb pandèmia o sense ella, milers de persones grans passen les festes en soledat. I, al mateix temps, cal traslladar la necessitat de mobilitzar-nos per fer possible que aquestes persones visquin un altre Nadal, un Nadal en companyia que les il·lusioni i contribueixi a millorar el seu estat emocional”.

Per part seva, Esther Zapater, del departament de Relacions Institucionals de Caprabo, assegura que “Caprabo és una companyia fortament compromesa amb l'acció social i la campanya #UnAltreNadal és una oportunitat per aconseguir que les persones grans amb risc d’aïllament social tornin a sentir caliu humà en les dates nadalenques”.

Caprabo ja va col·laborar amb la Fundació Amics de la Gent Gran en la campanya ‘Estiu en companyia’, derivant la recapta de micro donatius del Cèntim Solidari Caprabo del mes de juliol, per import de 25.231€, a acompanyar emocionalment a milers de persones grans de Catalunya, que viuen situacions de solitud no desitjada.

Caprabo i el seu compromís amb l'acció social

Les accions de Responsabilitat Social Corporativa són un eix estratègic per a Caprabo. De manera recurrent, la companyia col·labora amb fundacions de tota mena que orienten la seva activitat a l'acció social en favor dels més desfavorits. La recollida de micro donatius a través del seu programa Cèntims Solidaris és una de les formes de Caprabo per fer partícips als seus clients de les diferents iniciatives. Durant aquest 2021, organitzacions com Fundació Banc dels Aliments, Save the Children, Creu Roja, Investigació del Parkinson de l‘Hospital Vall d’Hebron, Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC), World Wide Fund for Nature (WWF), Càritas, Down Catalunya, Fundació Surt, o Aldeas Infantiles s'han beneficiat d'aquesta acció.

Amics de la Gent Gran

La Fundació Amics de la Gent Gran és una organització de voluntariat que té com a missió lluitar contra la solitud i l'aïllament de les persones grans. Per a fer-ho possible, l'equip tècnic de la fundació desenvolupa una sèrie de programes d'acompanyament emocional i campanyes de sensibilització de la societat. Les activitats programades a la campanya ‘Estiu en companyia’ són una resposta a la necessitat de les persones grans de socialitzar-se i tornar a gaudir de l'estiu després de més d'un any de pandèmia i confinament. La socialització es tradueix en una millora del benestar emocional i la salut de les persones grans.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa de quasi 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.

www.caprabo.com/ca/home/
www.caprabo.com/ca/clubcaprabo/