Caprabo, Creu Roja i Save the Children units per ajudar a menors en risc de pobresa

Barcelona, 2 de setembre del 2021.- Caprabo, al costat de Creu Roja i Save the Children, ha posat en marxa una iniciativa que té com a objectiu facilitar l'accés a una alimentació adequada

A menors en situació d'exclusió social. La iniciativa, que es duu a terme en els supermercats de Caprabo al llarg del mes de setembre, permet als clients de Caprabo realitzar micro donacions en el moment del pagament de la compra en caixa.

A Catalunya hi ha més de 455.000 menors en risc de pobresa, situació que afecta directament la capacitat que tenen les famílies de garantir-los una correcta alimentació. Una circumstància que, a més, s'ha vist especialment agreujada arran de la COVID-19.

A través de cèntims solidaris els clients de Caprabo poden realitzar micro donacions de manera voluntària i confidencial en el moment del pagament de la seva compra a la caixa del supermercat. Aquestes aportacions també es poden realitzar de manera en línia a través del portal web https://caprabo.worldcoo.com/.

Josep Quitet i Torner, president de Creu Roja a Catalunya, assegura que “acció rere acció, la contínua col·laboració amb Caprabo aconsegueix sensibilitzar als seus clients en la importància de conscienciar-nos tots i totes sobre les dificultats que sofreixen molts col·lectius vulnerables. A més, això sempre ens ajuda a dur a terme la nostra missió. I, en aquesta ocasió, treballem junts per fer arribar el seu suport en forma d'alimentació saludable als nens i nenes que atén l'entitat i les seves famílies respectives”.

Al seu torn, Andrés Conde, director general de Save the Children, assenyala que “la col·laboració amb entitats com Caprabo facilita que puguem arribar a molts més nens, nenes i famílies vulnerables, els qui s'han vist especialment afectats per la crisi econòmica i social de la COVID-19. Amb aliances com aquesta som capaces de continuar estant al costat dels col·lectius que més ens necessiten”.

Per part seva, Cristina Madrilley de RSC de Caprabo, reconeix que “des de Caprabo lluitem per revertir la situació de vulnerabilitat que ha causat la COVID-19 en moltes famílies del nostre país i som uns ferms defensors de la importància de promoure accions socials en favor dels qui més ho necessiten. Mantenir la nostra col·laboració amb organitzacions tan rellevants com Creu Roja o Save the Children ens permet contribuir en les causes que promouen, com en aquest cas, garantir l'accés dels més petits a una correcta alimentació”.

Creu Roja

Creu Roja representa el moviment humanitari, ciutadà i independent més gran del món que porta 156 anys col·laborant amb entitats públiques i privades perquè la humanitat i la dignitat arribin a totes les persones en qualsevol lloc, en tot moment i circumstància. Des de l'inici de la crisi de la COVID-19, Creu Roja ha estat activa en tots els països afectats del món, representant la major mobilització de recursos, capacitats i persones en la seva història moderna per a les persones més vulnerables i la població en general. A Espanya, Creu Roja compta amb més de 250.000 voluntaris i més de 1.400 punts d'atenció a tot el territori, que permeten atendre anualment més de 4 milions de persones a nivell nacional, de les quals més d’1,7 milions són ateses per programes socials. Amb el suport de més d'1.360.000 socis, empreses i col·laboradors. Creu Roja pertany al Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja present a 192 Països i sempre actuant sota els seus set Principis Fonamentals: Humanitat, Imparcialitat, Neutralitat, Independència, Voluntariat, Unitat i Universalitat.

www2.cruzroja.es/

Save the Children

Save the Children és l'organització independent líder en la defensa dels drets de la infància a tot el món. Treballa des de fa més de 100 anys per assegurar que tots els nens i nenes sobreviuen, aprenen i estan protegits. Actualment l'organització opera a més de 120 països. A Espanya treballa des de fa més de 20 anys amb programes d'atenció als nens i nenes més vulnerables, centrats en la infància en risc de pobresa o exclusió social. A través d'aquests programes, proporciona una atenció integral als nens, nenes i les seves famílies perquè la situació econòmica o d'exclusió social en la qual viuen els nens no els impedeixi gaudir plenament dels seus drets i puguin aconseguir el màxim de les seves capacitats.

www.savethechildren.es/

Caprabo i el seu compromís amb l’acció social

Les accions de Responsabilitat Social Corporativa són un eix estratègic per a Caprabo. De manera recurrent, la companyia col·labora amb organitzacions de diferent índole que orienten la seva activitat a l'acció social en favor dels més desfavorits. La recollida de micro donatius a través de la iniciativa de cèntims solidaris és una de les formes de Caprabo per fer partícips als seus clients de les diferents iniciatives. En aquest context, organitzacions com Creu Roja, Hospital Vall d’Hebron, Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), Càritas, Llogarets Infantils, Fundació Amics de la Gent Gran, Down Catalunya, Federació Espanyola de Banc d'Aliments i World Wild Fund For Nature (WWF) han participat en aquesta acció.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi, la personalització de l'oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren  als supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa.