Caprabo augmenta en un 6% la venda de productes de proximitat, superant nivells prepandèmia

Barcelona, 09 de setembre del 2021.- Caprabo augmenta la venda de productes de proximitat un 6% durant els set primers mesos de l'any

Superant els nivells prepandèmia del 2019. Més d'un terç del total de vendes de productes de proximitat correspon a cooperatives agràries de Catalunya.

La previsió és que l'evolució positiva es mantingui durant tot l'exercici 2021 després d'haver-se reforçat la presència dels productes de proximitat a la cistella de la compra dels clients de Caprabo. En aquest sentit, destaca l'increment de presència de la fruita d'origen català, tant a les comarques productores com a tot el territori, especialment els cítrics de Terres de l’Ebre, les cireres de Ribera d’Ebre i Alcarràs o la fruita d'os com el préssec, la nectarina i el paraguaià de Penedès i Terres de Ponent.

Altres productes que han registrat importants increments són el vermut (+60%), vins DO de Catalunya (+25%), llegums cuits (+15%), olives (+24%), melmelades (+25%) i mel (+43%).

Pel responsable de Proximitat a Caprabo, Fernando Tercero, “els resultats obtinguts en les vendes de proximitat fins a juliol demostren que existeix una reactivació del consum respecte el 2019, prepandèmia, la qual cosa és una bona notícia per al sector”. “El nostre objectiu és mantenir aquest creixement i continuar sumant nous petits productors i cooperatives catalanes al nostre Programa de Proximitat per Comarques. Durant aquest any hem incorporat 12 nous productors -8 d'alimentació i 4 de frescos-, que es sumen als 300 que ja treballen amb Caprabo”, afegeix Fernando Tercero.

Campanya anual de productes catalans

Caprabo arrenca avui la seva campanya anual de promoció de productes de proximitat amb origen a Catalunya. Més de 250 referències de petits productors i cooperatives agràries participen en aquesta iniciativa, que la companyia duu a terme des de fa més de dues dècades.

Amb l'inici de la campanya anual de productes catalans, Caprabo espera reforçar l'evolució acumulada al llarg de l’any i poder aconseguir un increment del 10% de les vendes d'aquest producte a tancament del 2021.

Impulsada sota el lema “De la nostra terra”, inclou descomptes directes en la compra de la primera unitat. Aquesta iniciativa incideix en la personalització de l'assortiment a les diferents comarques amb productors i productes propis de cada zona. Entre les gammes de productes catalans que formen part de la iniciativa destaquen olis, olives, aigua, arrossos, caves, xocolates, pa, conserves, fruits secs, galetes, licors, ous, vinagres, llet, llegums, embotits, mantegues, salses, pasta, carns, formatges, fruites i verdures.

Els resultats positius obtinguts any rere any amb aquesta iniciativa ens encoratgen a continuar donant impuls als productors de proximitat amb l’objectiu de fomentar el coneixement dels productes catalans i incentivar el seu consum”, explica Fernando Tercero.

Caprabo, Programa de Proximitat per Comarques

Caprabo és el supermercat més compromès amb la producció de proximitat. Compta amb un Programa de Proximitat per Comarques a través del qual ha donat entrada a uns 300 petits productors i cooperatives agràries i a més de 2.800 dels seus productes a les botigues. La companyia treballa amb cada comarca catalana de manera específica, d'acord amb la riquesa de la seva producció agroalimentària. El Programa inclou diverses iniciatives de suport a la producció de proximitat, entre les quals destaquen les accions promocionals als supermercats, dues campanyes anuals pel foment del consum de productes de proximitat, la comunicació de les iniciatives vinculades a proximitat als seus més d'un milió de clients amb targeta, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes i l'organització de jornades gastronòmiques amb productes de proximitat de temporada, entre les més destacades. El Programa compta amb el suport del departament d´Agricultura, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i la Federació Catalana de DOP-IGP.

Primer supermercat amb el segell oficial “Venda de Proximitat”

Caprabo va ser, el 2013, el primer supermercat en incloure el segell oficial “Venda de Proximitat” per a aquells productes de procedència directa del camp. L'objectiu del segell és identificar davant el consumidor aquells productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés d'intermediació, aspecte que redunda en el cost i benefici del productor i del consumidor, afavoreix la viabilitat de les explotacions i contribueix a millorar l'economia local. Al mateix temps, el segell indica frescor, qualitat, mínima petjada ecològica, més valor afegit i més confiança.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi, la personalització de l'oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren  als supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa.