Caprabo i Sant Joan de Déu, units contra la vulnerabilitat de les persones refugiades

Barcelona, 10 de gener del 2022.- Caprabo inicia l'any amb la recollida als seus supermercats de micro donatius a favor de Sant Joan de Déu.

Amb les donacions rebudes, l'entitat podrà ajudar, a través de la Llar de Sant Joan de Déu de Manresa, a millorar la salut física i emocional de les famílies refugiades a les quals acull. L'acció es duu a terme fins al pròxim 2 de febrer.

La Fundació Germà Tomàs Canet, un dels centres de Sant Joan de Déu a Catalunya duu a terme el Programa de Protecció Internacional en La Llar de Sant Joan de Déu de Manresa des de finals del 2017 i acull anualment a 310 persones, de les quals el 52% són dones i més de la meitat són menors d'edat.

A més de la cobertura de necessitats bàsiques, el seu compromís amb la integració es concreta amb suport en aspectes com l'escolarització. També, oferint orientació sanitària, ja que la somatització de tot l'estrès acumulat pel procés migratori acaba donant molts problemes de salut, que han d'orientar-se cap als serveis sanitaris que millor els puguin atendre.

A través de la iniciativa cèntims solidaris, els clients de Caprabo poden realitzar micro donatius de manera voluntària i confidencial en el moment del pagament del seu també es poden realitzar de manera en línia a través del portal web https://caprabo.worldcoo.com/.

Oriol Bota, director de l’Obra Social de Sant Joan de Déu afirma que “avui, que encara estem sofrint les conseqüències d'una pandèmia, cuidar i acompanyar té més sentit que mai. En el cas de les persones refugiades, que arriben al nostre país fugint de situacions de persecució, guerra o desastres naturals, els efectes són doblement devastadors. Al procés migratori se sumen els efectes i limitacions causats per la COVID-19. Iniciatives solidàries, com el programa cèntims solidaris de Caprabo, ens ajudaran a fer-los un acompanyament especialitzat perquè puguin fer un ús correcte del nostre sistema de salut pública i cuidar de la seva salut mental i emocional. Tota petita aportació compta”.

Per part seva, Cristina Madrilley de RSC de Caprabo, reconeix que “des de Caprabo som molt conscients de la importància de fer front a la situació de vulnerabilitat que sofreixen moltes de les persones refugiades que arriben al nostre país. A través de la col·laboració amb entitats com Sant Joan de Déu, reforcem el nostre compromís social i lluitem perquè totes les famílies tinguin accés a l'educació, sanitat i oci adequats”.

Caprabo i el seu compromís amb l’acció social d’ajuda

La recollida de micro donatius a través de cèntims solidaris és una forma que Caprabo té per fer partícips als seus clients de les diferents iniciatives a les quals la companyia dona el seu suport. En aquest context, organitzacions com Creu RojaFundació Surt, Hospital Vall d’Hebron, Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), Càritas, Aldeas Infanitles, Save the Children, Fundació Amics de la Gent Gran, Down Catalunya, Federació Espanyola de Banc d'AlimentsWorld Wild Fund For Nature (WWF) i Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) han estat beneficiàries d'aquesta iniciativa que Caprabo desenvolupa als seus supermercats i que permet contribuir amb una ajuda de manera senzilla i transparent.

San Juan de Déu

L'Orde Hospitalària de Sant Joan de Déu és una institució religiosa internacional sense ànim de lucre que treballa per a millorar les vides de les persones en situació de vulnerabilitat, sense distinció per qüestió de gènere, creences o origen, posant la solidaritat en el centre de la seva activitat. És present en 52 països amb 405 Centres socials i sanitaris. A Espanya, Sant Joan de Déu compta amb una xarxa de 80 centres sanitaris, socials, sociosanitaris, docents i de recerca que atenen a gairebé un milió i mig de persones anualment. Està integrada per 180 Germans, 15.000 professionals, 3.500 voluntaris i nombrosos donants.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona en 1959. Té una xarxa uns 300 supermercats en les quatre províncies de Catalunya i en la companyia treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren en els supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.