Caprabo es marca un nou objectiu: zero emissions el 2050

Barcelona, 23 de setembre del 2021.- Caprabo avança en el seu compromís contra el canvi climàtic i es fixa un nou objectiu: aconseguir les zero emissions netes de gasos d'efecte d'hivernacle el 2050

En aquest context, la companyia també ha decidit adherir-se al ‘Codi de Conducta sobre negoci responsable d'aliments i pràctiques de màrqueting’ aprovat per la Unió Europea el mes de juliol passat. Es tracta d'una iniciativa que té com a propòsit crear una agenda comuna del sector alimentari per promoure la sostenibilitat ambiental al conjunt de la indústria i reduir, així, l'impacte mediambiental que produeix.

El codi marca set grans objectius: promoure dietes saludables, equilibrades i sostenibles; treballar per a la prevenció i reducció del desaprofitament d'aliments; aconseguir una cadena alimentària climàticament neutra a Europa; orientar la cadena alimentària cap a l'economia circular i l'eficiència en l'ús de recursos; assegurar el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible i el treball decent per a tots els integrants de la cadena de valor; la creació de valor sostenible a través de l'associació i la col·laboració; i el proveïment sostenible en les cadenes de subministrament.

Precisament, a través del seu decàleg de compromisos saludables i sostenibles, amb el qual Caprabo compte des del 2019, Caprabo s'alinea amb aquests objectius comuns. Els principis establerts en el decàleg posen en valor el compromís de la companyia amb la promoció d'una alimentació saludable, el foment del consum responsable, la prevenció de l'obesitat infantil o el foment de la sostenibilitat i l'economia local.

Per a Cristina Madrilley de RSC de Caprabo, “la proactivitat en matèria de sostenibilitat i cura del medi ambient és una prioritat en l'estratègia de RSC de Caprabo i, per això, des dels nostres supermercats treballem constantment per impulsar tant una alimentació saludable com un consum responsable en favor de la salut i el benestar de tots i la sostenibilitat de la nostra activitat ”. “La cooperació cap a objectius comuns pot ser la clau que impulsi la transformació sostenible definitiva del nostre sector”, afegeix.

Caprabo, compromès amb l'alimentació sostenible

El nou objectiu de zero emissions marcat per la companyia reforça l'estratègia en matèria de sostenibilitat que està desenvolupant en el marc del seu decàleg de compromisos. En aquest sentit, la companyia impulsa diverses accions per cuidar del medi ambient com la reducció i gestió de residus que redueixen les emissions de CO2, promoure el consum de productes de proximitat que generen un menor impacte mediambiental, dur a terme col·laboracions amb entitats internacionals com World Wirld Fund for Nature (WWF) o participar en iniciatives com la Setmana Europea de Prevenció de Residus, entre altres.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi, la personalització de l'oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren  als supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa.