Caprabo dona un impuls al pla de transformació de la seva xarxa de supermercats

Barcelona, 27 de maig  del 2021.- Caprabo avança en el seu pla de transformació de supermercats al model de nova generació i té previst finalitzar aquest exercici amb el 80% de la xarxa renovada.

Es tracta de l'any amb major nombre de reformes des que la companyia iniciés aquest projecte estratègic, el 2017.

Al llarg del 2021, farà treballs de reformes a més de 70 botigues. Amb això, la companyia guanya competitivitat, adapta les seves botigues als canvis de l'entorn competitiu i adequa la seva oferta a les noves necessitats del consumidor. El 2021, Caprabo invertirà uns 13M€ en aquest pla de renovació de la seva xarxa, que avança al ritme previst.

La transformació de supermercats es duu a terme a botigues de més de 40 poblacions de totes les províncies de Catalunya, si bé al llarg de l'exercici, concentrarà la seva activitat a la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana. En total, s'adeqüen uns 50.000m2 de superfície comercial.

Entre les actualitzacions d'enguany, es troba la històrica primera botiga de la companyia, oberta el 1959 a la ciutat de Barcelona, al carrer Sant Antoni Maria Claret del districte de Sant Martí. També, diverses botigues que Caprabo té a mercats municipals, com el Mercat de la Concepció o el Mercat de Lesseps, tots dos a Barcelona.

Jordi Lahiguera, Director de Desenvolupament Corporatiu i Màrqueting de Caprabo, assenyala que “el pla de transformació de la nostra xarxa de supermercats al model de nova generació és, juntament amb el pla transformació de plataformes que s'ha concretat el 2020, el desenvolupament de vendes a Capraboacasa.com i el pla d'expansió amb obertura de noves botigues, un dels principals plans estratègics de la companyia. Les noves botigues mostren una molt bona evolució en vendes amb creixement de doble dígit. La nostra previsió és tenir tota la nostra xarxa transformada en els propers dos anys”.

Supermercats de nova generació

Per a Caprabo, la transformació dels seus supermercats suposa una gran oportunitat per recuperar i renovar els valors tradicionals del comerç de proximitat. El supermercat de nova generació de Caprabo realitza una contundent aposta per la salut, com a atribut transversal, els productes frescos i de proximitat, l'amplitud d'assortiment, l'estalvi personalitzat i la innovació, amb l'objectiu d'optimitzar l'experiència de compra.

Les noves botigues recuperen el tradicional logotip de Caprabo. A l'interior, amplien espais i incorporen mobles foscos que ajuden a donar protagonisme al producte. Milloren la il·luminació i la fan més eficient, amb estalvis estimats per botiga en energia del 20%. Potencien seccions d'ecològic i parafarmàcia. Amplien l'assortiment per cobrir més necessitats de consum. La qualitat pren en el supermercat de nova generació una dimensió més àmplia i s'entén des d'una perspectiva de tres-cents seixanta graus: des de l'atenció al client, els productes, els serveis de valor afegit, el desenvolupament de les noves tecnologies al servei del client, les seccions noves, les especialitats o el producte de marca pròpia, amb un enfocament de desenvolupament i qualitat.

Ferma aposta pels productes frescos

El nou model realitza una ferma aposta pels productes frescos, que guanyen encara més protagonisme. La importància que tenen per a Caprabo aquests productes va acompanyada d'un extens programa de formació que inclou a tots els professionals que treballen en les seccions de fleca, xarcuteria, carn, peixateria, fruita i verdura. El juliol passat, Caprabo va posar en funcionament la seva nova plataforma de producte fresc. Un espai diàfan amb tres zones de temperatures d'entre 2 i 4 graus per a cada tipus de producte, molt versàtil i adaptable. Una superfície de 17.200m2 amb capacitat per augmentar en un 50% el nombre de productes frescos que la companyia gestiona en l'actualitat. Preparada per gestionar fins a 100 tones diàries de fruita i verdura, 70 tones de xarcuteria, 30 tones de carn i fins a 20 tones de peix.

Referente en proximidad

A les noves botigues, els productes de proximitat apareixen reforçats gràcies al desenvolupament del Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo, que ha posat en els supermercats de la companyia més de 2.800 referències de 300 petits productors i cooperatives agràries de totes les comarques catalanes. La promoció d'aquests productes i el foment del seu coneixement són senyals ja d'identitat del nou Caprabo.

Els supermercats de Caprabo, certificats Clean Site

Els supermercats de Caprabo compten amb la certificació Clean Site de Bureau Veritas per a tota la seva xarxa. Es tracta d'un segell que avala que està implementant de manera correcta els protocols de neteja, desinfecció i seguretat en les seves instal·lacions enfront de la COVID-19.

Mesures de seguretat en el supermercat

Seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries enfront de la COVID-19, els supermercats de Caprabo incorporen totes les mesures de seguretat necessàries per prevenir els contagis. Destaquen la distància de seguretat en les cues; la prioritat de la compra per a les persones grans i les persones amb discapacitat; l'aforament limitat a l'interior de la botiga; les mampares de separació a les caixes de cobrament; ús de màscares, guants i gel desinfectant en la compra i l'ús de pantalles facials per als treballadors de les botigues. Caprabo realitza una important funció de sensibilització amb els clients a través de les eines de comunicació que té en els seus supermercats. Cartellera a la botiga i megafonia recorden de manera constant les mesures de seguretat que és necessari contemplar per realitzar la compra.

Pla de transformació de Caprabo

Caprabo es troba immers en un procés de transformació que inclou la reorganització logística, amb dues plataformes de distribució; la renovació de la xarxa de botigues, que concentra el seu negoci a Catalunya, a un model de nova generació; l'aposta per l'expansió a través de franquícies amb un format de botiga versàtil, urbà, amb horaris i dies de servei ampliats molt millor adaptats a les necessitats del nou consumidor; les obertures de botigues pròpies; l'aposta per la venda online amb Capraboacasa i lliuraments més dinàmics; i l'aposta pels serveis de valor afegit del comerç tradicional de proximitat que identifiquen i han diferenciat a Caprabo al llarg dels seus més de 60 anys d'història.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i més d'un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució en llançar al mercat una app de compra.