Caprabo presenta la VIII Jornada Gastronòmica del Calçot de Valls

Barcelona, 10 de novembre del 2021.- Caprabo ha acollit aquest matí la presentació de la VIII Jornada Gastronòmica del Calçot de Valls, que se celebrarà el pròxim 20 de novembre

A la capital de l'Alt Camp, Tarragona. La iniciativa, desenvolupada a l'espai Xef Caprabo de L’Illa Diagonal, a Barcelona, és el primer acte presencial de Caprabo després de la situació de pandèmia per la COVID-19. Amb les jornades gastronòmiques de proximitat, Caprabo vol posar en valor els productes pròxims, de qualitat i de temporada.

Durant l'esdeveniment, el regidor de Comerç i Turisme de l'Ajuntament de Valls, Òscar Peris, ha presentat les novetats de la nova temporada del calçot. A la jornada han estat també presents el president de l'Associació de Restauradors de Valls, Joan Mira Moreno; Rosa M. Anguita Garrido, directora de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals de Caprabo; i Manuel Blanco, de l'Àrea Proximitat de Caprabo.

La presentació, que s'emmarca en el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo, ha comptat amb un showcooking-degustació amb un menú elaborat a base de calçots per part del xef Albert Roig, del Restaurant Forevents. El menú ha estat acompanyat per vins de la zona i la seva presentació ha estat a càrrec de l'enòloga de la DO Tarragona, Elisa Ribé. La performance ha estat un simbolisme del procés de transformació del calçot, des de la seva recollida fins al moment del consum.

Quim Masferrer, Amic de l’Autèntica Calçotada

El proper dia 20, la VIII Jornada Gastronòmica del Calçot de Valls començarà amb la proclamació de l'actor Quim Masferrer com Amic de l'Autèntica Calçotada en un acte que obrirà oficialment la temporada de calçotades. Aquesta edició reunirà xefs de prestigi, restauradors locals i cellers en un esdeveniment que tindrà com a gran protagonista la cuina del calçot.

Caprabo, Programa de Proximitat per Comarques

Caprabo és el supermercat amb major compromís amb la producció de proximitat. Compta amb un Programa de Proximitat per Comarques a través del qual ha donat entrada a uns 300 petits productors i cooperatives agràries i a més de 2.800 dels seus productes a les botigues. La companyia treballa amb cada comarca catalana de manera específica, d'acord amb la riquesa de la seva producció agroalimentària. El Programa inclou diverses iniciatives de suport a la producció de proximitat, entre les quals destaquen les accions promocionals als supermercats, dues campanyes anuals pel foment del consum de productes de proximitat, la comunicació de les iniciatives vinculades a proximitat als seus més d'un milió de clients amb targeta, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes i l'organització de jornades gastronòmiques amb productes de proximitat de temporada, entre les més destacades. El Programa compta amb el suport del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, la Federació Catalana de DOP-IGP i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC).                                                         https://www.caprabo.com/url/nostra-terra/index-ca.html

Primer supermercat amb el segell oficial “Venda de Proximitat”

Caprabo va ser el primer supermercat a incloure el segell oficial “Venda de Proximitat” per aquells productes de procedència directa del camp. El segell identifica davant el consumidor els productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés d'intermediació, cosa que redunda en el cost i benefici de productor i consumidor, afavoreix la viabilitat de les explotacions i contribueix a millorar l'economia local. Indica frescor, qualitat, mínima petjada ecològica.

Caprabo, primer supermercat amb totes les DOP de Catalunya

Caprabo ha estat el primer supermercat a comptar amb els 11 productes catalans amb segell oficial europeu de Denominació d'Origen Protegida (DOP): la DOP Arròs del Delta de l’Ebre, la DOP Avellana de Reus, la DOP Formatge de l’Alt Urgell i la Cerdanya, la DOP Mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya, la DOP Mongeta del Ganxet, la DOP Pera de Lleida, les 5 DOP d'oli: la DOP Els Garrigues, DOP Siurana, DOP Oli del Baix Ebre-Montsià, DOP Oli de la Terra Alta i DOP Oli de l'Empordà.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959. Té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i en la companyia treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi, la personalització de l’oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren en els supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de la targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa.

www.miclubcaprabo.com
www.instagram.com/caprabo_supermercados/