Caprabo recicla més de 2 milions de càpsules de cafè en un sol any

Barcelona, 17 de novembre del 2021.- Caprabo ha reciclat 23.697kg de residus generats per càpsules de cafè en un sol any.

La companyia de supermercats, pionera en el reciclatge de càpsules de cafè usades, va instal·lar l'any passat contenidors específics pel seu reciclatge que han recollit més de 2 milions de càpsules.

La iniciativa, emmarcada en el pla estratègic de compromís social corporatiu de Caprabo, contribueix a reduir l'impacte mediambiental que generen les càpsules de cafè perquè permet recuperar el 100% de les matèries primeres de les monodosis, afavorint l'economia circular.

Del total dels materials reciclats, un 79% s'han convertit en abonament per substrat de bolets, fongs i altres compostos. El 13% restant derivats del plàstic i l'alumini s'han fos per donar una segona vida al material.

Importància d'un reciclatge adequat

Les càpsules de cafè utilitzades solen reciclar-se, de manera errònia, en el contenidor groc. No obstant això, en estar compostes per plàstic, alumini i restes orgàniques, han de reciclar-se en punts de recollida específics. Els contenidors estan situats i identificats en l'entrada dels supermercats de Caprabo. Per la gestió del reciclatge de les càpsules de cafè, la companyia ha dissenyat un procés de logística inversa de recollida de les càpsules utilitzades en botiga. Espanya recicla, avui dia, tan sols el 20% de les càpsules de cafè utilitzades, una dada que respon a l'escassetat de punts de recollida.

Compromís amb la cura del medi ambient

Caprabo és una empresa social i mediambientalment responsable amb el seu entorn, que treballa per a reduir residus i emissions de CO₂. Realitza una labor de conscienciació amb els més de cent per a millorar i crear valor compartit a través de la cura del mitjà cinquanta mil clients que cada dia compren en els seus supermercats ambienti. Les actuacions de Caprabo en medi ambient posen el focus en la lluita contra el desaprofitament d'aliments, amb el seu Programa de microdonacions amb els bancs d'aliments; el reciclatge de plàstic i pòrex, per mitjà de la logística inversa; la racionalització en l'ús dels envasos; l'eficiència energètica en els seus supermercats de nova generació; i la promoció de les bones pràctiques, entre altres iniciatives.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959. Té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i en la companyia treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi, la personalització de l’oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren en els supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de la targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa.

www.miclubcaprabo.com
www.instagram.com/caprabo_supermercados/