Caprabo se suma al Pla Creu Roja RESPON per a recaptar fons en ajuda a famílies en risc d'exclusió social pel Covid19

Barcelona, 27 de març de 2020.- Caprabo se suma al Pla Creu Roja RESPON, una iniciativa solidària de captació de fons

per a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat a conseqüència de l'alerta sanitària provocada per la propagació del Covid19. Els fons recaptats aniran destinats per a l'alimentació i higiene dels nens, nenes i famílies en risc d'exclusió social.

La crisi causada per l'estat d'alarma pel coronavirus està incrementant el nombre de persones en risc d'exclusió social o de ciutadans que necessiten un suport puntual per cobrir les necessitats bàsiques d'alimentació i d'higiene.

La iniciativa ja està operativa. Els clients que Caprabo que vulguin col·laborar voluntàriament en aquesta iniciativa podran realitzar una donació en el moment del pagament a caixa. Tots els diners recaptats es canalitzaran a un fons d'emergència que servirà per ajudar els més afectats per la crisi del coronavirus. La campanya arrenca amb l'aportació d'un fons conjunt de 50.000 €, de les diverses societats de Grup Eroski i contribuirà amb una aportació equivalent a la que realitzin els clients.

Caprabo i Creu Roja col·laboren de manera habitual en campanyes de suport als més desfavorits. Anualment, porten a terme una iniciativa d'ajuda als menjadors escolars.

Plan Creu Roja RESPON

Els fons recaptats a través d'aquesta iniciativa es canalitzaran íntegrament a través de Creu Roja, qui contribueix de manera decidida a reduir l'impacte social de la pandèmia COVID-19 en l'àmbit nacional amb accions dirigides a col·lectius en situació d'especial vulnerabilitat. El Pla Creu Roja RESPON és un pla concret d'actuació i resposta per als pròxims dos mesos que pretén arribar a més d'1.350.000 persones amb un pressupost estimat d'11.000.000€, al qual podrà sumar-se tot aquell que vulgui contribuir.

El pla pretén mobilitzar a més de 40.000 persones voluntàries que materialitzaran les respostes previstes en tot l'Estat a través dels seus més de 1.400 punts d'atenció. Gairebé un milió de persones rebran atenció i acompanyament telefònic, 25.000 famílies rebran béns bàsics, 16.000 persones seran recolzades en matèria d'ocupació i 3.000 persones sense llar tindran un lloc per a dormir.

Sobre Creu Roja

Creu Roja representa el major moviment humanitari, ciutadà i independent del món que porta 155 anys col·laborant amb entitats públiques i privades perquè la humanitat i la dignitat arribi a totes les persones en qualsevol lloc i en tot moment i circumstàncies. Des del començament de la crisi del COVID-19, Creu Roja està actuant en tots els països del món afectats, representant la major mobilització de recursos, capacitats i persones en la seva història en favor de les persones més vulnerables la població general.

A Espanya, Creu Roja compta amb més de 200.000 persones voluntàries, prop de 1.400 punts d'atenció en tot el territori i el suport d'1.360.000 socis, empreses i aliats. Tots ells permeten atendre anualment al voltant de 4 milions de persones a nivell nacional, de les quals més de 1,7 milions són ateses des de programes socials.

Creu Roja Espanyola pertany al Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Medialuna Vermella present en 192 països. Actuant sempre sota els seus set Principis Fonamentals: Humanitat, Imparcialitat, Neutralitat, Independència, Caràcter Voluntari, Unitat i Universalitat.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa de més de 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen unes 7.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 200.000 persones compren als supermercats Caprabo i més d'un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra. Des de 2007, Caprabo forma part del Grup Eroski del qual suposa el 18% del negoci.

www.miclubcaprabo.com
www.instagram.com/caprabo_supermercados/