Caprabo i l’Associació Espanyola Contra el Càncer units per la lluita contra el càncer

Barcelona, 6 d’octubre de 2021.- Caprabo s’uneix a l’ Associació Espanyola Contra el Càncer en la seva lluita contra el càncer.

La companyia inicia als seus supermercats la recollida de micro donatius per col·laborar amb el programa d’atenció integral de la dona amb càncer, posat en marxa per l’associació. L’acció es duu a terme durant el mes d’octubre als supermercats de Caprabo i coincideix amb el Dia Mundial contra el Càncer de Mama, el dia 19 d’octubre.

A Catalunya més de 118.359 dines sofreixen càncer cada any. Aquesta malaltia té conseqüències emocionals i socials que requereixen ser tractades mitjançant una atenció integral. La dona diagnosticada de càncer i els seus familiars han de ser assistits, no solament en el moment del diagnòstic i durant el tractament de la malaltia, sinó també en el període de reincorporació a la seva vida quotidiana.

A través de la iniciativa cèntims solidaris, els clients de Caprabo poden realitzar micro donatius de manera voluntària i confidencial en el moment del pagament de la seva compra a la caixa del supermercat. Aquestes aportacions també es poden realitzar de manera online a través del portal web https://caprabo.worldcoo.com/.

Julia Sánchez, directora de Sostenibilitat Econòmica de l’Associació Espanyola Contra el Càncer, afirma que “col·laboracions com les de Caprabo ens ajuden a continuar i millorar els nostres programes d’atenció a pacients, especialment a las dones amb càncer de mama, el tumor més freqüent en dones i del qual es van diagnosticar 33.835 casos nous el 2020 a Espanya. La nostra atenció posa focus especialment en la part psicològica i social, perquè parlem d’un càncer que genera gairebé 42.000 euros de despesa mitjana a cada pacient, agreujant la vulnerabilitat social en molts casos, causant un efecte directe en la situació econòmica i laboral de la dona”.

Per part seva, Cristina Madrilley de RSC de Caprabo, reconeix que “són moltes les dificultats a les quals ha d'enfrontar-se una dona durant tot el procés de la malaltia, sobretot, en el període posterior d'adaptació a la vida quotidiana. Des de Caprabo valorem molt positivament la labor que realitza l'Associació Espanyola Contra el Càncer i, per això, hem unit els nostres esforços per poder ajudar a les dones diagnosticades i als seus familiars mitjançant un servei d'atenció integral i d'acompanyament.”

Caprabo i el seu Compromís amb l’acció social d’ajuda

La recollida de micro donatius a través de cèntims solidaris és una forma que Caprabo té per fer partícips als seus clients de les diferents iniciatives a les que la companyia dona el seu suport. En aquest context, organitzacions com Creu Roja, Fundació Surt, Hospital Vall d’Hebron, Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), Càritas, Llogarets Infanitls, Save the Children, Fundació Amics de la Gent Gran, Down Catalunya, Federació Espanyola de Banc d'Aliments i World Wild Fund For Nature (WWF) han estat beneficiàries d'aquesta iniciativa que Caprabo desenvolupa als seus supermercats i que permet contribuir amb una ajuda de manera senzilla i transparent.

Associació Espanyola Contra el Càncer, 68 anys d’experiència en la lluita contra el càncer

L'Associació Espanyola Contra el Càncer és l'entitat de referència en la lluita contra el càncer des de fa 68 anys. Dedica els seus esforços a mostrar la realitat del càncer a Espanya, detectar àrees de millora i posar en marxa un procés de transformació social que permeti corregir-les per obtenir un abordatge del càncer integral i multidisciplinari. En el seu ADN està estar al costat de les persones pel que el seu treball també s'orienta a ajudar-les a prevenir el càncer; estar amb elles i les seves famílies durant tot el procés de la malaltia; i millorar el seu futur amb l'impuls a la recerca oncològica. En aquest sentit, a través de la seva Fundació Científica, l'Associació aglutina la demanda social de recerca contra el càncer sent, avui dia, l'entitat social i privada que més fons destina a investigar el càncer: 79 milions d'euros en 400 projectes, en els quals participen més de 1.000 investigadors. L'Associació integra a pacients, familiars, persones voluntàries i professionals. Estructurada en 52 Seus Provincials, i present a més de 2.000 localitats espanyoles, compta amb gairebé 30.000 persones voluntàries, més de 500.000 socis i 1.007 professionals. Durant el 2020, l'Associació Espanyola Contra el Càncer ha atès 105.196 persones afectades per la malaltia.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959. Té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentaria de proximitat, els productes frescos, l’estalvi, la personalització de l’oferta, la varietat, la qualitat i  la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren en els supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa.