El 10% dels productes de proximitat que ven Caprabo són de cooperatives agràries

Barcelona, 19 d’octubre del 2021.- Caprabo i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) reforcen el seu compromís de col·laboració

Per fomentar el coneixement i consum dels productes de cooperatives en els supermercats de la companyia. Aposten per intensificar una línia de treball que ofereix resultats positius.  Avui en dia, amb Caprabo treballen 34 cooperatives agràries i, a les botigues es poden trobar fins a 300 dels seus productes. Un 10% dels productes de proximitat que Caprabo ven procedeixen de cooperatives agràries de Catalunya.

Fruita i hortalisses amb un 21%, lactis 18%, arròs 11%, olis 7%, vins DO 6,5%, formatges amb un 4% i fruita seca 3%, són els productes de cooperatives agràries amb major presència en els supermercats de Caprabo. Les cooperatives de les comarques del Gironès, Montsià i El Maresme són les que compten amb un major volum de productes a les botigues de Caprabo.

En el seu conjunt, les vendes de productes de proximitat a Caprabo van registrar en l'exercici passat una xifra superior als 36Mill€, la qual cosa suposa un increment del 25% respecte l'any anterior.

El president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, Ramón Sarroca, reconeix que “per nosaltres aquesta renovació amb Caprabo es una aposta de futur. Ens ajudarà a alleujar les conseqüències de la pandèmia de la COVID-19. Pensem que la recuperació del món agroalimentari vindrà de la mà d'aquestes sinergies entre el món productiu i el món de la distribució. És el camí més curt per arribar al consumidor final amb uns productes de qualitat, sostenibles i de proximitat”.

El responsable de Proximitat a Caprabo, Fernando Tercero, explica que “aquesta col·laboració és una suma de dos actors molt importants, com són el sector agroalimentari i la distribució. Aquesta iniciativa dona suport al sector primari i dona a conèixer als nostres clients tot el bo que tenim a les comarques catalanes. L’aposta de Caprabo per la producció de proximitat és contundent. Des de que vam llançar el Programa de Proximitat per Comarques treballem per augmentar la presència dels productes de proximitat en els nostres supermercats. Es tracta d’un producte de qualitat, que té una gran acceptació entre els nostres clients”. “Al llarg del 2022, esperem reprendre les nostres Fires de Productes de Proximitat a les comarques catalanes i també les Jornades Gastronòmiques, dues eines que donen suport a la nostra política estratègica de suport als petits productors i cooperatives agràries”, afegeix Fernando Tercero.

Caprabo, Programa de Proximitat per Comarques

Caprabo és el supermercat amb major compromís amb la producció de proximitat. Compta amb un Programa de Proximitat per Comarques a través del qual ha donat entrada a uns 300 petits productors i cooperatives agràries i a més de 2.800 dels seus productes a les botigues. La companyia treballa amb cada comarca catalana de manera específica, d'acord amb la riquesa de la seva producció agroalimentària. El Programa inclou diverses iniciatives de suport a la producció de proximitat, entre les quals destaquen les accions promocionals en els supermercats, dues campanyes anuals per al foment del consum de productes de proximitat, la comunicació de les iniciatives vinculades a proximitat a les seves més d'un milió de clients amb targeta, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes i l'organització de jornades gastronòmiques amb productes de proximitat de temporada, entre les més destacades. El Programa compta amb el suport del Departament de Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, la Federació Catalana de DOP-IGP i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC).

Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) aglutina 192 cooperatives que, malgrat la crisi provocada per la COVID-19 han aconseguit incrementar un 4.5% l'ocupació, arribant a 4.399 treballadors enfront dels 4.201 treballadors de finals de 2020. La seva facturació total és de 1.663 milions d'euros, que representa un increment de l’1,7% en relació als 4 exercicis previs. Les cooperatives agràries neixen a la fi del segle XIX per fer front comú a les dificultats, avui prop d'un terç d'elles tenen més de 100 anys. Són especialment vitals en sectors com l'oli, ametlla, avellana, arròs, fruita, cítrics i vi, i també tenen una presència important en l'àmbit ramader, en concret en la producció de llet, porcí, boví de carn i mel.

www.cooperativesagraries.cat

www.instagram.com/tastacoop

www.facebook.com/TastaCoop

www.facebook.com/cooperativesagrariesCAT

Caprabo es pionera en la venta de alimentación por Internet a través de Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi, la personalització de l'oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren en els supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de la targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa.