Caprabo amplia el seu pla d'increment d'assortiment a nous supermercats

Barcelona, 12 juliol del 2021.-  Els supermercats de Caprabo tindran encara més quantitat i varietat de productes amb un pla elaborat

per la companyia per ampliar la quantitat de referències disponibles a botiga fins a aconseguir les 12.500. Caprabo ja és un dels supermercats amb més varietat de productes per metre quadrat, una de les seves principals apostes estratègiques diferencials del sector. Amb això, dona resposta a una demanda del consumidor que demana una compra completa, àgil i pròxima.

Caprabo va posar en marxa, el febrer passat, un pla d'ampliació d'assortiment a alguns dels seus supermercats més petits de menys de 700m2. Els bons resultats de la iniciativa, amb creixements en vendes del 8% de mitjana, han fet que la companyia decideixi ampliar el nombre de botigues que ho apliquen.

En concret, les botigues incrementaran els seus assortiments amb un miler de noves referències, entre les quals destaquen les de marca de fabricant que amplien notablement la capacitat d'elecció del client.

Per a Jordi Lahiguera, Director de Desenvolupament i Màrqueting de Caprabo, “la iniciativa té sentit en un model de supermercat de prestacions que aposta per la varietat i la capacitat d'elecció. És un dels atributs destacats dels nostres supermercats de nova generació i marca la diferència amb altres propostes comercials del mercat. Hem decidit estendre la iniciativa a més supermercats i de major grandària perquè els resultats que hem obtingut amb les primeres proves realitzades són molt positius”.

L'ampliació d'assortiments es duu a terme, principalment en categories bàsiques: llets, olis, conserves, vins, begudes refrescants, cerveses, batuts i sucs no refrigerats; així com galetes, dietètica, cafè, melmelades, mascotes, detergencia i higiene personal, entre les gammes més destacades.

Caprabo. Supermercats de nova generació

Per a Caprabo, el pla de transformació dels seus supermercats suposa una gran oportunitat per recuperar i renovar els valors tradicionals del comerç de proximitat. El supermercat de nova generació de Caprabo realitza una contundent aposta per la salut, com a atribut transversal, els productes frescos i de proximitat, l'amplitud d'assortiment, l'estalvi personalitzat i la innovació, amb l'objectiu d'optimitzar l'experiència de compra.

Les noves botigues amplien espais i incorporen mobles nous. Milloren la il·luminació i la fan més eficient, amb estalvis estimats per botiga en energia del 20%. Potencien les seccions d'ecològic i parafarmàcia. Amplien l'assortiment per cobrir més necessitats de consum. La qualitat pren una dimensió més àmplia i s'entén des d'una perspectiva de tres-cents seixanta graus: des de l'atenció al client, la qualitat del producte, els serveis de valor afegit, el desenvolupament de les noves tecnologies al servei del client, les seccions noves, les especialitats o el producte de marca pròpia, amb un enfocament de desenvolupament i qualitat.

El nou model realitza una rotunda aposta pels productes frescos, que guanyen encara més protagonisme. La importància que tenen per a Caprabo aquests productes va acompanyada d'un extens programa de formació que inclou a tots els professionals que treballen en les seccions de fleca, xarcuteria, carn, peixateria, fruita i verdura. El 2020, Caprabo va posar en funcionament la seva nova plataforma per gestionar tot el producte fresc que cada dia arriba a les seves botigues.

A les noves botigues, els productes de proximitat apareixen reforçats gràcies al desenvolupament del Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo, que ha posat als supermercats de la companyia més de 2.800 referències de 300 petits productors i cooperatives agràries de totes les comarques catalanes. La promoció d'aquests productes i el foment del seu coneixement són senyals ja d'identitat del nou Caprabo.

Els supermercats de Caprabo compten amb la certificació Clean Site de Bureau Veritas per a tota la seva xarxa, un segell que avala que està implementant de manera correcta els protocols de neteja, desinfecció i seguretat enfront de la COVID-19.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.