Caprabo millora en un 2,6% les dades de la Gran Recollida d'aliments

Barcelona, 23 de novembre de 2020.- Caprabo ha tancat la Gran Recollida d'aliments de la setmana passada amb una recaptació de 452.000€, la qual cosa suposa un augment del 2,6% respecte a l'any anterior.

Aquestes dades posen en valor la solidaritat dels clients de Caprabo i la seva sensibilitat amb la campanya de recollida d'aliments, que enguany està sent excepcional. La seva resposta ha estat molt positiva.

La Gran Recollida anual d'aliments que organitzen els Bancs d'Aliments ha tingut enguany una versió online en substitució de la tradicional acció presencial als supermercats, amb l'objectiu de preservar la salut i seguretat tant dels donants com dels voluntaris a causa de la situació de pandèmia generada per la COVID-19. També, ha estat operativa als 300 supermercats de la companyia, on una xarxa de voluntaris ha treballat per informar els clients de les opcions per realitzar un donatiu.

Ana González, Responsable de RSC i Medi Ambient de Caprabo, assenyalen que “Hem d'agrair als nostres clients i treballadors dels supermercats la seva contribució i ajuda per impulsar la recollida de fons en aquesta edició tan excepcional que, per la situació de pandèmia per la Covid19, requereix més solidaritat per part de tots”.

La recollida de fons continua activa a la web de Capraboacasa i a la web dels Bancs d'Aliments

La campanya prolonga els donatius online fins al pròxim 16 de desembre a través de la pròpia web de Capraboacasa, així com a través de la web dels Bancs d'Aliments, www.granrecapteonline.com, i el canal de pagament BIZUM amb el CODI 33596.

La Gran Recollida és una campanya essencial pels Bancs d'Aliments, ja que permet proveir els magatzems de productes bàsics per un període de 3 mesos. Segons explica el Banc d'Aliments de Barcelona, els bancs han registrat enguany un 40% més de sol·licituds d'ajuda respecte al mateix període de l'any anterior.

Programa de Microdonacions de Caprabo

La col·laboració entre Caprabo i el Banc d'Aliments es remunta a més de dues dècades. Des de llavors, Caprabo realitza donacions continuades als bancs d'aliments i també col·labora amb les campanyes que desenvolupa l'organització El 2010, Caprabo va posar en marxa el seu Programa de Microdonacions, una iniciativa pionera que es concreta en donacions de petites quantitats d'aliments de manera diària des de totes les seves botigues. El programa, iniciat a Barcelona amb la Fundació Banc d'Aliments, implica a tots els supermercats de Caprabo i a més de 250 entitats socials que es troben a la xarxa d'entitats registrades i col·laboradores del Banc dels Aliments. És un programa integral pensat, desenvolupat i implementat de manera conjunta, aportant l'experiència en distribució de Caprabo i la del Banc d'Aliments en ajuda social. La iniciativa suposa una complexa labor de coordinació entre els diferents Bancs d'Aliments, les entitats benèfiques i els supermercats de Caprabo. Des del Programa de Microdonacionss s'aconsegueix donar petites quantitats de productes aptes per al consum, però no per a la venda (per trencament, proximitat de data de caducitat…), en molts casos producte fresc, i donar aquesta segona oportunitat als aliments destinant-los a les persones que més ho necessiten.

Banc d’Aliments

El Banc d'Aliments és una entitat benèfica, apolítica, aconfessional i sense ànim de lucre. El seu principal objectiu és recuperar els excedents alimentaris i distribuir-los entre les entitats locals perquè els facin arribar a les persones més necessitades. La passada edició de la Gran Recollida, els bancs d'aliments van aconseguir acumular 4.301.003kg d'aliments.

www.bancdelsaliments.org/ca/home/

www.granrecapte.com/ca/

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa de més de 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 200.000 persones compren als supermercats Caprabo i més d'un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució en llançar al mercat una app de compra. Des de 2007, Caprabo forma part del Grup Eroski.

www.miclubcaprabo.com
www.instagram.com/caprabo_supermercados/