Caprabo, premi a la millor política de responsabilitat social i protecció del medi ambient

Barcelona, 14 de desembre del 2021.- Caprabo ha estat reconeguda com la franquícia catalana amb la millor política de responsabilitat social i/o protecció del medi ambient

En els premis anuals que convoca l'Associació de Franquícies de Catalunya, amb la finalitat de donar visibilitat i reconèixer la gestió d'empreses i persones que més s'hagin distingit a l'entorn de la franquícia.

La responsable de Desenvolupament de Franquícies de Caprabo, Ana González Reyes, ha estat l'encarregada de recollir el premi de la mà de Xavier Vallhonrat, president de l'Associació de Franquícies de Catalunya, en l'acte celebrat a la seu de la AFC a Barcelona.

Caprabo desenvolupa accions de sensibilització als seus supermercats i a través dels seus canals digitals amb l'objectiu de reduir al màxim el seu impacte mediambiental i promoure les bones pràctiques entre els seus clients. Les botigues franquiciades recullen tot el plàstic, pòrex i cartó derivat d'envasos pel seu reciclatge; disposen de contenidors específics pel correcte reciclatge de càpsules de cafè i piles; i posen el focus en l'eficiència energètica, entre altres iniciatives.

Compromís amb la salut i la cura del medi ambient

Caprabo és una empresa social i mediambientalment responsable amb el seu entorn, que treballa per reduir residus i emissions de CO₂. Realitza una labor de conscienciació amb els més de cent cinquanta mil clients que cada dia compren als seus supermercats amb l'objectiu de millorar i crear valor compartit a través de la cura del medi ambient. Les actuacions de Caprabo en medi ambient posen el focus en la lluita contra el malbaratament d'aliments, amb el seu Programa de microdonacions amb els bancs d'aliments; el reciclatge de plàstic i pórex, mitjançant la logística inversa; la racionalització en l'ús dels envasos; l'eficiència energètica als seus supermercats de nova generació; i la promoció de les bones pràctiques, entre altres iniciatives.

Associació de Franquícies de Catalunya

L’Associació dona suport i assistència als franquiciadors i als franquiciats establerts en el territori català. Entre els seus objectius principals hi ha l’harmonització dels interessos professionals d’ambdues parts. També, la representació de les empreses associades i el foment del sistema de franquícia davant de les Administracions, Institucions i Organismes, públics i privats, relacionats amb el comerç, els serveis i l’economia en general.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa de gairebé 300 supermercats en les quatre províncies de Catalunya i en la companyia treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi, la personalització de l'oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren en els supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa.