Caprabo promou les micro donacions per ajudar en l’alimentació de famílies en risc de pobresa

Barcelona, 8 de novembre del 2022.- Caprabo recull, durant els mesos de novembre i desembre, micro donatius per fer costat a la Federación Española de Bancos de Alimentos (FESBAL), Càritas Catalunya i Cruz Roja en l’alimentació de persones en risc de pobresa o exclusió social.

Els micro donatius que els clients de Caprabo realitzin en el moment del seu pagament en caixa, ajudaran al treball que desenvolupen aquestes entitats amb l’adquisició i distribució de productes bàsics a les famílies més vulnerables.

Segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat), la taxa de risc de pobresa o exclusió social a Catalunya és del 25,9%. A més, la Federación Española de Bancos de Alimentos preveu un augment del 20% dels demandants d’ajuda en els bancs d’aliments per a aquest 2022. Per això, Caprabo destina la campanya de cèntims solidaris de novembre i desembre a fer costat a FESBAL, Càritas Catalunya i Cruz Roja, per facilitar que les persones en risc d’exclusió social puguin tenir cobertes les seves necessitats bàsiques d’alimentació. Està previst que el treball de les tres entitats pugui arribar a unes 250 famílies, amb 700 mil menjars en un any.

Els Bancs d’Aliments distribueixen menjar i béns de primera necessitat a les 7.497 petites entitats benèfiques amb les quals col·laboren. Càritas Catalunya desenvolupa diferents accions amb persones i famílies en situació de vulnerabilitat, per avançar en la dignificació del dret a una alimentació saludable i de qualitat, fomentant l’accés a l’alimentació d’una forma integradora i digna. La Cruz Roja treballa per reduir els efectes que ha tingut en les famílies la crisi després de la pandèmia, del conflicte a Ucraïna i de l’increment generalitzat dels costos de vida, adaptant la seva activitat humanitària a l’acompanyament i recuperació de les llars més vulnerables. Amb l’ajuda dels cèntims solidaris i a través del Plan Cruz Roja Reacciona, cobrirà també les necessitats bàsiques d’alimentació de les famílies en risc de pobresa.

Per a Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, “davant l’actual impacte de la inflació en les famílies més vulnerables, que les obliga a viure gairebé al límit de la supervivència, totes les iniciatives per contribuir a la millora de la seva situació actual són poques, però gràcies al suport de la ciutadania i d’Empreses amb Cor, farem possible pal·liar els efectes més immediats d'aquesta crisi”.

En la mateixa línia, Josep Quitet, president de Cruz Roja Catalunya, destaca que “hem detectat en tot el territori que les famílies estan vivint un moment de dificultat econòmica per l’augment generalitzat dels preus dels aliments i de l’energia. Per això, el Plan Cruz Roja Reacciona és una mesura d’urgència per mobilitzar a la societat per pal·liar situacions de desigualtat social que viuen les llars amb menys recursos. Per a això, és prioritari realitzar accions com la de Caprabo de llançar aquesta crida a la solidaritat col·lectiva”.

Per part seva, Cristina Madrilley de RSC de Caprabo, reconeix que “des de Caprabo som molt conscients de la importància de revertir la situació de vulnerabilitat que estan sofrint moltes famílies en tot el món. En aquest context, necessitem reforçar el nostre compromís social i lluitar junts perquè totes les persones puguin accedir a una alimentació digna. Per a això, la participació ciutadana en accions solidàries com aquesta continua sent més que necessària”.

Caprabo i el seu Compromís amb l’acció social d’ajuda

A través de la iniciativa cèntims solidaris, els clients de Caprabo poden realitzar micro donatius de manera voluntària i confidencial en el moment del pagament de la seva compra en caixa. També es poden realitzar de manera online a través del portal web https://caprabo.worldcoo.com/.

En l’últim any, els micro donatius recollits en els supermercats de Caprabo, s’han destinat a: Fundació Surt, Hospital Vall d’Hebron, Asociación de Familiares y Amigos de Niños Oncológicos de Cataluña (AFANOC), Cáritas, Aldeas Infantiles, Save the Children, Fundació Amics de la Gent Gran, Down Catalunya, Federación Española de Banco de Alimentos, World Wild Fund For Nature (WWF), Asociación Española Contra el Cáncer (AECC), Sant Joan de Déu, Fundación Josep Carreras, Fundación de Oncología Infantil Enriqueta Villavecchia, Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CCAR), la Fundación Isidre Esteve , Acción contra el Hambre, Fundación Pere Tarres y Fundació Catalana de l’Esplai, Fundación CRAM, Fundación FAADA, Institut Guttmann, Salut Mental Catalunya, Fundació Roure, Federació Catalana de Voluntariat Social, Federación Española de Enfermedades Raras, la Fundación Kālida, la Fundació Oncolliga y Cruz Roja

Federación Española de Bancos de Alimentos (FESBAL)

La Federación Española de Bancos de Alimentos (FESBAL) és una entitat, apolítica i aconfessional, fundada l’any 1995, que promociona la labor, la imatge i la figura dels Bancs d'Aliments associats en la seva lluita contra la fam, la pobresa i el desaprofitament d'aliments mitjançant el seu aprofitament i repartiment a les persones més necessitades, contribuint, a més, a millorar el medi ambient. FESBAL la conformen 54 Bancs d’Aliments associats de tota la geografia espanyola que operen repartint aliments, és membre de la Federación Europea de Bancos de Alimentos (FEBA) i Premi Príncipe de Asturias a la Concordia 2012.

Càritas Catalunya

Càritas Catalunya està formada per les deu Càritas diocesanes amb seu a Catalunya i, al seu torn, forma part de la Confederació de Càritas Espanyola.

L'objectiu principal de Càritas és l'ajuda al desenvolupament integral de totes les persones que es troben en situació de fragilitat social. Per això, en els últims anys s'ha centrat en diferents línies de treball: la dignificació del dret a l'alimentació, la promoció de la inserció laboral, una aposta clara per les empreses d'economia social i la lluita contra la feminització de la pobresa.

La campanya solidària de Caprabo ens ajudarà a l'increment de l'ús de targetes de compra amb finalitats socials. Aquestes permeten adaptar millor l'ajuda a les necessitats de les famílies des de la seva pròpia autonomia i capacitat, i l'accés a l'alimentació d'una forma integradora i digna.

Plan Cruz Roja Reacciona

La Cruz Roja llança el pla ‘Cruz Roja Reacciona: una respuesta directa, inmediata y cercana ante la crisis’, que deixa la pandèmia, el canvi climàtic i el conflicte a Ucraïna, per a respondre amb un pressupost inicial de 8 milions d'euros a les creixents necessitats de la població, en un context d'increment sostingut dels preus de béns i serveis bàsics que ja supera el 10,5% només en el que va d'any. En una primera fase, la Cruz Roja pretén atendre a Espanya les necessitats de més de 100.000 persones (25.000 llars).

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959. Té una xarxa de gairebé 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients fan servir regularment la seva Targeta Club Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.