Caprabo redueix la contaminació del seu transport amb un nou sistema de retolació

Barcelona, 7 de febrer del 2022.- Caprabo ha iniciat el procés de retolació dels seus camions amb un innovador sistema que purifica l'aire i descontamina el medi ambient en entrar en contacte amb la llum solar.

La companyia ha retolat el 30% de la seva flota total, que ascendeix a 115 vehicles. D'aquesta manera, Caprabo avança en la reducció d'emissions de gasos contaminants gràcies a aquesta retolació sostenible que minimitza l'impacte en el medi ambient.

Aquest sistema de retolació, basat en la fotocatàlisis, permet que la llum solar activi les nanopartícules denominades Ti02 (diòxid de titani). Aquesta tecnologia, coneguda comercialment com a PureAir Print, és un sistema d'impressió innovador creat per reduir, de manera constant, la pol·lució que genera un vehicle en el seu recorregut. Pureti, companyia nord-americana amb seu a Europa, ha desenvolupat aquest nou mètode de purificació ambiental.

Facundo Pérez, Màrqueting Manager de Base3, companyia responsable d'imprimir i retolar els vehicles amb PureAir Print explica que "un estudi publicat en 'Environmental Research' afirma que gairebé l'11% de les morts a Espanya són causades per la contaminació de l'aire. La nostra impressió disruptiva no elimina el CO₂, sinó que directament destrueix les substàncies volàtils que més afecten la nostra salut. És una manera efectiva i creativa de minimitzar l'impacte de la contaminació d'hidrocarburs en el medi ambient. Caprabo és la primera companyia que aplica aquest sistema de forma àmplia en la seva flota de vehicles".

Procés de fotocatàlisis

La contaminació i els agents volàtils del medi ambient, en entrar en contacte amb la impressió PureAir Print, es converteixen en oxigen, pel fet que el material imprès porta una capa de nanopartícules de diòxid de titani (TiO2), formant una superfície foto catalítica. Aquestes partícules s'activen de manera automàtica amb la llum solar, transformant totes les substàncies contaminants suspeses en l'aire en vapor d'aigua. Aquest procés es va repetint constantment, de manera que el mateix vehicle va compensant tota la pol·lució que ell mateix genera, sent la mateixa llum natural i la impressió els que van purificant i netejant el medi ambient.

La fotocatàlisis és un procés natural d'oxidació activat per l'energia solar, capaç d'eliminar els contaminants presents en l'atmosfera, com els compostos orgànics volàtils (VOCs), l'Òxid de Nitrogen (NOx), l'Òxid de Sofre (SOx), les partícules de pols (PM2,5 i PM10), i que redueix la pol·lució i l’smog produït pels vehicles. 1m2 de PureAir Print genera el mateix efecte descontaminant que un arbre adult. 6m2 d'impressió redueixen la quantitat de pol·lució que genera un vehicle a l'any en recórrer fins a 10mil quilòmetres. La impressió PureAir Print també és una solució que redueix el cicle de reemplaçament del retolat i de rentada, en repel·lir la pols.

Compromís amb la salut i la cura del medi ambient

Caprabo és una empresa social i mediambientalment responsable amb el seu entorn, que treballa per reduir residus i emissions de CO₂. Realitza una labor de conscienciació amb els més de cent cinquanta mil clients que cada dia compren als seus supermercats amb l'objectiu de millorar i crear valor compartit a través de la cura del medi ambient. Les actuacions de Caprabo en medi ambient posen el focus en la lluita contra el desaprofitament d'aliments, amb el seu Programa de Microdonacions amb els bancs d'aliments; el reciclatge de plàstic, porex, cartó i producte orgànic per mitjà de la logística inversa; la racionalització en l'ús dels envasos; l'eficiència energètica als seus supermercats de nova generació; i la promoció de les bones pràctiques, entre altres iniciatives.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959. Té una xarxa de gairebé 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.