Caprabo se suma a ‘L’Hora del Planeta’, l’apagada mundial contra l’emergència climàtica

Barcelona, 24 de març del 2023.- Caprabo se suma, demà 25 de març, a la iniciativa mundial ‘L’Hora del Planeta’, un moviment global promogut per l’ONG World Wildlife Fund (WWF)

que convida a reduir o apagar la llum durant una hora, de 20:30h a 21:30h, com a mesura per conscienciar sobre la importància de cuidar el planeta i reduir el consum dels seus recursos naturals.

La companyia participa per dotzè any consecutiu en aquesta gran apagada mundial amb mesures d’estalvi d’energia en la seva seu central, en els supermercats que té a les quatre províncies catalanes i en les plataformes de distribució d’Abrera i El Prat de Llobregat.

Un moviment en defensa del medi ambient

El planeta es troba en un punt d’inflexió enfront l’emergència climàtica. D’acord amb les conclusions derivades de l’última Conferència del clima de Nacions Unides (COP27), l’escalfament global se situa ja 1,1oC per sobre dels nivells preindustrials i es preveu que el límit de 1,5oC marcat per l’Acord de París podria quedar sobrepassat en la pròxima dècada de 2030. En aquest sentit, tant la Unió Europea com les organitzacions que defensen el medi ambient treballen per reforçar la resposta mundial enfront l’amenaça que suposa el canvi climàtic.

‘L’Hora del Planeta’, és una mobilització internacional que va sorgir a Sidney l’any 2007, i a la qual més de 200 països se sumen amb diferents iniciatives de conscienciació sobre la importància d’estalviar energia i preservar el medi ambient.

Córrer pel planeta

Enguany, l’organització convida a participar a l’acció #KmPelPlaneta #VoltaAlPlaneta, una carrera ciutadana que té com a objectiu mobilitzar a la societat per sumar quilòmetres caminant, corrent o amb bicicleta, fins a arribar de manera conjunta als 40.000 quilòmetres que sumen el perímetre total de la Terra.

Caprabo donarà a conèixer ‘L’Hora del Planeta’ en els seus supermercats amb cartellera informativa i megafonia, i la difondrà a través de la seva newsletter i xarxes socials, en les quals compartirà publicacions amb les etiquetes #KmPelPlaneta #VoltaAlPlaneta.

Compromís amb la salut i la cura del medi ambient

Caprabo és una empresa social i mediambientalment responsable amb el seu entorn, que treballa per reduir residus i emissions de CO2. Realitza una labor de conscienciació amb els més de cent cinquanta mil clients que cada dia compren en els seus supermercats amb l’objectiu de millorar i crear valor compartit a través de la cura del medi ambient. Les actuacions de Caprabo en medi ambient posen el focus en la lluita contra el malbaratament d’aliments, amb el seu Programa de Microdonacions amb els bancs d’aliments; el reciclatge de plàstic, pòrex, cartó i producte orgànic per mitjà de la logística inversa; la racionalització en l’ús dels envasos; l’eficiència energètica en els seus supermercats de nova generació; i la promoció de les bones pràctiques, entre altres iniciatives.

WWF España

WWF és una organització internacional independent, fundada el 1961, i enfocada a defensar la naturalesa i el medi ambient. La seva activitat s’estén per més de 100 països i compta amb el suport de 5 milions de membres. La missió de l’organització és construir un futur en harmonia amb la naturalesa i treballar en la conservació i restauració de la biodiversitat, a més de reduir la petjada ecològica de la humanitat i assegurar l’ús sostenible dels recursos.

@WWFespana

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959. Té una xarxa de gairebé 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients fan servir regularment la seva Targeta Club Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.