Caprabo amb ACNUR i la Fundació Resilis en els seus programes internacionals d’ajuda a la infància

Barcelona, 3 de gener del 2024.- Caprabo posa en marxa, a partir de demà 4 de gener i fins al proper 31 de gener, la recollida de micro donatius als seus supermercats per donar suport a ACNUR i a la Fundació Resilis en els seus programes d’ajuda a la infància en situació de vulnerabilitat.

Ambdues entitats desenvolupen iniciatives per ajudar i protegir la població infantil i les seves famílies, amb especial atenció a les seves necessitats bàsiques d’ alimentació.

ACNUR estima que hi ha 114 milions de persones al món desplaçades, forçades a fugir de les seves llars per violència, persecució, violació de drets humans o per ser víctimes de l’impacte del canvi climàtic. Gairebé la meitat d’aquestes persones són nens i nenes que, en moltes ocasions, passen per situacions difícils de violència, fugida en condicions extremes, o falta d’aliments i aigua.

Programa d’ACNUR a Etiòpia, Kènia i Somàlia

Per aquest motiu, els cèntims solidaris de Caprabo donaran suport a ACNUR en el seu programa per reduir la mortalitat infantil a través de la millora de la situació nutricional de menors de fins a cinc anys, dones embarassades i lactants refugiats a la Banya d’Àfrica (Etiòpia, Kènia i Somàlia). A més de millorar l’alimentació, l’objectiu de l’entitat és garantir la protecció internacional d’aquestes persones, reforçar la gestió comunitària, implementar solucions sostenibles i impulsar el tractament de la desnutrició aguda.

Fundació Resilis: Hospital de Totonicapán de Guatemala

D’altra banda, el suport de Caprabo ajudarà a impulsar el programa ‘Infància en Risc‘ de la Fundació Resilis, que treballa per enfortir i millorar les capacitats de la Unitat de Malnutrició dels centres de salut de Totonicapán i altres municipis de Guatemala, per fer front a la situació de desnutrició crònica i aguda d’infants menors de 5 anys que provenen de 250 famílies en situació d’extrema pobresa, i de dones embarassades de risc. La iniciativa de la Fundació es desenvolupa en dues vessants principals. D’una banda, forma i assessora famílies amb fills de 0 a 5 anys en estat de desnutrició crònica, incentivant l’ús d’aliments amb més càrrega nutricional i de baix cost econòmic, que es generen en la seva pròpia comunitat. D’altra banda, es duen a terme tasques de sembra i cura de cultius que constitueixen una font d’alimentació per a les pròpies famílies que el treballen i que tenen menors en situació de desnutrició.

Caprabo i el seu compromís amb l’acció social d’ajut

A través de la iniciativa cèntims solidaris, els clients de Caprabo poden realitzar micro donatius de manera voluntària i confidencial en el moment del pagament de la seva compra amb mòbil o targeta al supermercat. També es poden realitzar de manera online a través del portal web.

ACNUR

ACNUR, l’Agència de l’ONU per als Refugiats, treballa per garantir que totes les persones tinguin el dret a demanar asil i trobar protecció després de fugir de violència, guerres i persecucions al seu país. Des de 1950, enfronta múltiples crisis en diferents continents i brindat protecció vital i assistència a persones refugiades, sol·licitants d’asil, desplaçades internes, i apàtrides, moltes de les quals no tenien ningú més a qui acudir. Ajuda a salvar vides i construir millors futurs per a milions de persones que s’han vist forçades a fugir de les seves llars.

Fundació Resilis

La Fundació Resilis és una organització sense ànim de lucre que treballa per la millora de la qualitat de vida d’ infants i adolescents en risc per la defensa dels seus drets, a Catalunya. El seu objectiu principal és la gestió i desenvolupament de projectes, programes o serveis d’ atenció a infants i joves en situació d’ exclusió, risc o greus dificultats. La seva missió, visió i valors, així com la seva participació en xarxes, s’orienten a la consecució d’ aquest objectiu.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo