Caprabo augmenta les vendes de productes de cooperatives agràries un 6% en el que va d’any

Barcelona, 21 de novembre del 2023.- Caprabo manté el creixement en les vendes de productes de proximitat procedents de cooperatives agràries, que han registrat un augment del 6% en el que va d’any

La companyia col·labora amb una quarantena de cooperatives agràries, la qual cosa suposa un 15% del total de productors que treballen amb Caprabo en el seu Programa de Proximitat per Comarques.

Aquestes dades s’han compartit avui en el marc de la renovació del conveni entre Caprabo i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), que aquest any ha celebrat el seus 40 anys d’història com a eix vertebrador de la societat agrícola a Catalunya. L’acord s’estén des del 2015 i reforça l’aposta de Caprabo amb la sostenibilitat, la qualitat i el suport a la comunitat local. Ramón Sarroca, president de la FCAC, i Fernando Tercero, Responsable de Producció de Proximitat de Caprabo, han formalitzat l’acord de col·laboració, que estableix impulsar i fomentar el coneixement i consum dels productes de proximitat procedents de les cooperatives agroalimentàries.

Amb l’acord, Caprabo i la FCAC avancen en la seva col·laboració amb l’objectiu de prioritzar la producció i el consum de proximitat, identificar noves oportunitats per al creixement econòmic del territori, promoure la innovació en la producció agrícola de la regió i millorar visibilitat dels petits productors i cooperatives agràries.

Ramón Sarroca, President de FCAC, assegura que “l’acord de col·laboració amb Caprabo és una aposta de futur per al sector. La recuperació del món agroalimentari s’ha d’impulsar des de la sinergia entre el món productiu i el món de la distribució. Junts podem oferir al consumidor productes de qualitat de manera àgil”.

Fernando Tercero, Responsable de Producció de Proximitat de Caprabo, explica que “l’aliança amb la Federació ens ajuda a comprendre i donar més valor als productes de cooperatives agràries. La Federació ens acompanya en el nostre treball en botiga i en les iniciatives que acosten els productes de proximitat als nostres clients, com les Fires o les Jornades Gastronòmiques de Productes de Proximitat. Per Caprabo és una col·laboració estratègica”.

Caprabo, Programa de Proximitat per Comarques

La renovació de l’acord s’emmarca en el desenvolupament del Programa de Proximitat per Comarques de la companyia, que compta amb el suport del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, la Federació Catalana de DOP-IGP i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC). Caprabo és la marca de supermercat amb més compromís amb la producció de proximitat.

La companyia treballa amb cada comarca catalana de manera específica, d’acord amb la riquesa de la seva producció agroalimentària. El Programa inclou diverses iniciatives de suport en la producció de proximitat, entre les quals destaquen les accions promocionals als supermercats, campanyes anuals per al foment del consum de productes de proximitat, la comunicació de les iniciatives vinculades a proximitat als seus més d’un milió de clients amb targeta client, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes i l’organització de jornades gastronòmiques amb productes de proximitat de temporada,  entre les més destacades.

Primer supermercat amb el segell oficial "Venda de Proximitat"

Caprabo va ser el primer supermercat a incloure el segell oficial "Venda de Proximitat" per a aquells productes de procedència directa del camp. El segell identifica davant el consumidor els productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés d’ intermediació, una cosa que redunda en el cost i benefici de productor i consumidor, afavoreix la viabilitat de les explotacions i contribueix a millorar economia local. Indica frescor, qualitat, mínima petjada ecològica.

Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), fundada el 1983 i amb una trajectòria de 40 anys d’història, representa 189 cooperatives que aglutinen 30.026 socis productors i les seves famílies, que en són els propietaris. Generen 4.700 llocs de treball, vetllen per la sostenibilitat mediambiental i afavoreixen la integració social en àmplies zones rurals. Les cooperatives agràries neixen a finals del segle XIX per sumar els esforços d’agricultors i ramaders, avui prop d’un terç d’elles tenen més de 100 anys. Són especialment vitals en sectors com l’oli, ametlla, avellana, arròs, fruita, cítrics i vi, i també tenen una presència important en l’àmbit ramader, en concret en la producció de llet, porcí, boví de carn i mel.

www.cooperativesagraries.cat

www.instagram.com/coopagrariescat

www.twitter.com/coopagrariesCAT

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.