Caprabo i Olis de Catalunya donen suport a la lluita contra l’esclerosi múltiple en el 30è aniversari de “Mulla’t”

Barcelona, 6 de juliol del 2023.- Caprabo i OleAurum, la gamma d’oli verge extra amb segell DOP d’Olis de Catalunya, col·laboren, per desè any consecutiu, en la iniciativa "Mulla’t" per l’esclerosi múltiple, que enguany celebra el seu 30è aniversari.

La campanya solidària, promoguda per la Fundació Esclerosi Múltiple (FEM) i recolzada pel Xef Carles Gaig, té com a objectiu recaptar ajuda per millorar la qualitat de vida de les persones que conviuen amb la malaltia i promoure la seva recerca.

Durant el mes de juliol, Caprabo i Olis de Catalunya col·laboren en l’acció a través de la venda d’oli OleAurum, un producte amb segell Denominació d’Origen Protegida (DOP), que es troba disponible tant als supermercats Caprabo com a Capraboacasa. Així, per cada ampolla d’oli venuda, OleAurum donarà 1€ a la Fundació per promoure serveis de neurorehabilitació, atenció psicològica i investigació per afrontar el diagnòstic i frenar l’impacte de l’esclerosi múltiple.

Esclerosi múltiple avançada

Enguany, la Fundació centrarà els seus esforços en l’esclerosi múltiple avançada, una malaltia que, malgrat els diferents tractaments actuals, continua progressant i afecta de forma significativa la qualitat de vida. En aquest sentit, la persona té diversos símptomes de forma simultània i recurrent, com per exemple pèrdua de mobilitat, incontinència, deteriorament cognitiu, fatiga, problemes de parla i disfàgia i disfunció sexual, entre d’altres.

Segons la Fundació Esclerosi Múltiple (FEM), hi ha més de 2,5 milions de persones afectades per la malaltia a tot el món, de les quals més de 55.000 han estat diagnosticades a Espanya i 9.000 a Catalunya. De tots els casos, la majoria són diagnosticats entre els 20 i els 40 anys.

Rosa Masriera, directora executiva de la Fundació Esclerosi Múltiple, afirma que “Mulla’t s’ha convertit en un esdeveniment emblemàtic per a la nostra fundació i un exemple de solidaritat comunitària. Cada any, milers de persones i companyies compromeses com Caprabo, participen en la iniciativa per mostrar el seu suport i contribuir a la nostra causa. És inspirador veure com en aquests 30 anys d’activitat hem anat enfortint la comunitat que s’uneix al voltant d’aquesta acció, pitjor és vital que continuem treballant junts per trobar una cura i millorar la qualitat de vida de les persones que conviuen amb la malaltia”.

Per la seva banda, Pere Mateo, Director Comercial d’Olis de Catalunya, explica que “aquesta acció representa una gran oportunitat per a nosaltres, com a empresa propera i compromesa amb la societat, d’aportar el nostre granet de sorra a la Fundació Esclerosi Múltiple en la lluita contra la malaltia, encara tan necessària. A més, creiem fermament en la importància de promoure valors com la proximitat i la sostenibilitat en aquest tipus d’accions, que Caprabo comparteix amb nosaltres i que haurien de ser compartits per tots”.

Cristina Madrilley, d’RSC de Caprabo, assegura que “al llarg d’aquests últims deu anys, “Mulla’t” ha estat protagonista del nostre compromís amb la lluita contra l’esclerosi múltiple, una malaltia neurològica que continua sent un desafiament important. És d’agrair que Caprabo pugui ajudar a la gran feina d’iniciatives de lluita contra la malaltia i per la millora de la qualitat de vida dels afectats.

“Mulla’t” per l’esclerosi múltiple el 9 de juliol a 550 piscines

Des del 1994, com a gest simbòlic, la Fundació Esclerosi Múltiple promou la iniciativa "Mulla’t" per l’esclerosi múltiple, un bany simultani de milers de persones a les piscines de diferents localitats catalanes. Enguany la iniciativa tindrà lloc el diumenge dia 9 de juliol a 550 piscines distribuïdes per les quatre províncies catalanes.

Fundació Esclerosi Múltiple

Creada el 1989 a Barcelona com a entitat privada sense ànim de lucre, la Fundació Esclerosi Múltiple treballa sobre l’impacte que té la malaltia en la vida dels diagnosticats i les seves famílies. La Fundació compta amb una xarxa de centres neuro rehabilitadors i ofereix serveis de formació i inserció laboral per a persones amb discapacitat física mitjançant el Centre Especial de Treball (FEM-CET). La Fundació també impulsa iniciatives de sensibilització i de captació de fons, com el "Mulla’t", un dels actes solidaris més multitudinaris a Catalunya.

OleAurum, un producte de proximitat

Olis de Catalunya és l’empresa comercialitzadora d’oli d’oliva verge extra envasat OleAurum de la cooperativa de segon grau Unió Origen SCCL, pertanyent al grup cooperatiu Unió, que va ser constituïda l’any 1942. Té la seva central a Reus i està formada per 186 cooperatives que aglutinen unes 20.000 famílies d’agricultors. El Grup Unió destaca i és reconegut per la seva aposta per la sostenibilitat tant mediambiental com social, un ferm compromís tant amb els seus agricultors associats com amb el territori.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959. Té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i compta amb més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients fan servir regularment la seva Targeta Club Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.