Iniciativa de Caprabo per introduir el tàper de clients a les seccions de frescos

Barcelona, 2 de juny del 2022.- Caprabo posa en marxa una nova iniciativa de compra sostenible, permetent als clients usar el seu propi tàper com a envàs per a les seves compres als supermercats.

A partir d’avui, les persones que realitzin la seva compra a Caprabo podran emportar-se a casa els productes frescos de les seccions de peixateria, carnisseria i xarcuteria, en el seu tàper personal.

Caprabo, que ja permet comprar amb malles pròpies reutilitzables a la secció de fruita i verdura de la majoria dels seus supermercats, implementarà l’ús del tàper a les 137 botigues que compten amb taulell de productes frescos.

D’acord amb el seu compromís amb la sensibilització social cap al respecte i la cura del medi ambient i amb la reducció d'envasos d'un sol ús, Caprabo ha implementat en els diferents punts de venda dels seus supermercats cartelleria per informar el consumidor sobre les instruccions per realitzar la seva compra amb tàper i les condicions de neteja i idoneïtat dels recipients reutilitzables. Amb aquest nou format de compra, i d’acord amb la nova Llei 7/2022 de residus i sòls contaminats per a una economia circular, els consumidors seran els responsables del manteniment i la correcta higienització dels recipients, que podrien ser rebutjats si estan manifestament bruts o no són adequats. En aquest cas, els aliments es distribuiran de forma segura en els embalatges propis de la botiga, que també han estat eco dissenyats per reduir la quantitat de plàstic contingut en ells.

Cristina Madrilley, de RSC de Caprabo, explica que “una forma senzilla de reduir l'ús de plàstics i altres materials és portar els nostres propis envasos a la botiga per fer la compra. Sens dubte, és una pràctica segura que no altera la qualitat dels aliments, i un petit canvi de rutina que pot significar un gran pas cap a l’economia circular i la sostenibilitat, un dels principals objectius de Caprabo”.

Caprabo celebra el Dia Mundial del Medi Ambient

La nova iniciativa de compra sostenible de Caprabo coincideix amb la celebració, el pròxim 5 de juny, del Dia Mundial del Medi Ambient.  La commemoració, que compleix enguany el seu 50 aniversari, segueix el lema "Una sola Terra", i destaca la necessitat de viure de forma sostenible, en harmonia amb la natura, a través de canvis substancials impulsats per polítiques i eleccions quotidianes que ens guiïn cap a estils de vida més nets i ecològics.

D’acord amb aquesta consigna, la companyia treballa per fer passos cap a un consum responsable. Alineat amb les 7 erres del consumidor ecològic, Caprabo treballa perquè  les bosses i envasos d’ús als seus supermercats siguin sostenibles. Com a exemple d'això, des del 2018 les bosses de caixa, que són 100% reciclables, estan fabricades amb material reciclat o compostable, com a alternativa al plàstic verge d’un sol ús. A més, està eco dissenyant els envasos de marca pròpia per reduir la seva empremta plàstica i aconseguir que siguin, també, completament reciclables. Gràcies a aquestes accions, la companyia ha aconseguit evitar ja el consum de 423 tones de plàstic convencional a l’any.

Compromís amb la salut i la cura del medi ambient

Caprabo és una empresa social i mediambientalment responsable amb el seu entorn, que treballa per reduir residus i emissions de CO2. Realitza una tasca de conscienciació amb els més de cent cinquanta mil clients que cada dia compren als seus supermercats amb l’objectiu de millorar i crear valor compartit a través de la cura del medi ambient. Les actuacions de Caprabo en medi ambient posen el focus en la lluita contra el rebuig d’aliments, amb el seu Programa de Microdonacions amb els bancs d'aliments; el reciclatge de plàstic, porex, cartró i producte orgànic per mitjà de la logística inversa; la racionalització en l’ús dels envasos; l’eficiència energètica als seus supermercats de nova generació; l’ús de plataformes més sostenibles (Certificació LEED Gold), la retolació del 30% de la flota total amb PureAir Print; la pesca sostenible i el benestar animal; i la promoció de les bones pràctiques, entre altres iniciatives.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959. Té una xarxa de gairebé 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia hi treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi, la personalització de l’oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients fan servir de manera regular la Targeta Club Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa

www.instagram.com/caprab_supermercats/