La III Fira Caprabo de Productes de Proximitat de les Terres de Ponent reuneix a petits productors i cooperatives agràries de Lleida

Barcelona, 7 de novembre de 2019.- Aquest dissabte, 9 de novembre, des de les 10,30h. i fins a les 14,30h., Caprabo organitza a l’exterior del seu supermercat ubicat al carrer Onze de Setembre s/n de Lleida, la III Fira Caprabo de Productes de Proximitat de les Terres de Ponent.

Petits productors i cooperatives agràries d’aquestes comarques donaran a conèixer i tastar els seus productes en aquesta trobada anual. L'objectiu de les fires Caprabo de proximitat és posar en valor els productes de proximitat de les comarques catalanes, fomentar el seu coneixement i consum, a més de donar suport a la producció agroalimentària de proximitat.

Per a Fernando Tercero, Responsable de Proximitat de Caprabo "Per a nosaltres es molt important el mercat de les comarques lleidatanes. Enguany aquests productes han consolidat les vendes respecte a l’any anterior. Treballem per donar solidesa a les relacions amb els petits productors i les cooperatives agràries de la zona. Cal remarcar que 14 d’aquests petits productors lleidatans estan venent a les nostres botigues de l’àrea metropolitana de Barcelona”.

Caprabo ha introduït de les comarques lleidatanes 45 productors de les gammes de carns, verdures, plats preparats, torrons, olis, fruits secs, mel, melmelades, sucs i fruites entre d'altres, convertint Caprabo en un referent en el mercat en la venda de productes de proximitat a la zona on Caprabo disposa de 18 supermercats que sumen més de 14.500 metres quadrats de superfície comercial. En aquest últim exercici cal destacar la incorporació de la fruita d’Alcarràs, de la ma del productor Alsat.

Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo

La celebració de les Fires Caprabo s’emmarca dins el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo. Un dels aspectes més interessants del Programa és que des d’un primer moment s’ha treballat amb cada proveïdor de manera individualitzada, desplaçant-se a la zona, per conèixer les possibilitats de producció i adaptar les possibilitats de comercialització a cada un dels proveïdors i supermercat.

• En aquest últim any les vendes de productes de proximitat de les Terres de Ponent s’han consolidat.

• Caprabo ha introduït aquest últim any la fruita d’Alcarràs, de la ma del productor Alsat.

Per aquest motiu, ha comptat amb el treball i coneixement de la zona dels propis treballadors dels supermercats. Es tracta, per tant, d'un compromís radical, sostenible, sòlid amb el treball dels petits productors agroalimentaris.

Caprabo ha avançat en el seu compromís amb la proximitat amb una sèrie d’iniciatives emmarcades en el seu Programa de Proximitat per Comarques en les quals ha comptat amb el suport de la Federació Catalana de Cooperatives Agràries (FCAC), la Federació Catalana de DOP i IGP i el Departament d´Agricultura de la Generalitat de Catalunya.

Balanç Fires Caprabo de Productes de Proximitat 2018

Una de les iniciatives més destacades en el marc del Programa de Proximitat per Comarques és la cel.lebració de les fires amb productors. Al 2018 van haver 7 amb la participació de 115 petits productors i cooperatives agroalimentàries de 20 comarques catalanes, donant a conèixer els seus productes a prop de 5.000 persones.

Desde l’inici de la celebració de les fires de proximitat, a l’any 2014, Caprabo ha organitzat 37 fires a tot el territori català presentant a prop de 580 petits productors i cooperatives agroalimentàries de proximitat, arribant a 49.000 persones i presentant més de 2.900 productes de 29 comarques catalanes.

Segell de Proximitat

El compromís de Caprabo amb els productes de proximitat es remunta a més de dues dècades. Al setembre del 2013 va fer un pas radical al convertir-se en el primer supermercat que va incloure el segell oficial “Venda de Proximitat” per aquells productes de procedència directa del camp. L’objectiu del segell és identificar de cara al consumidor aquells productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés d’intermediació, fet que influeix en el cost i beneficia al productor i al consumidor, afavoreix la viabilitat de les explotacions i contribueix a millorar l’economia local.

Caprabo, únic supermercat amb totes les DOP catalanes

Caprabo és el primer supermercat que compta amb els 11 productes catalans que tenen el segell oficial europeu de Denominació d’Origen Protegida (DOP). Amb la Federació, Caprabo té un acord de col·laboració que té com a objectiu posar en valor i fomentar el consum dels productes amb el segell DOP i IGP (Identificació Geogràfica Protegida).

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. És el supermercat més antic d’Espanya. Actualment, té una xarxa de 320 supermercats, ubicats al teixit urbà de les zones estratègiques de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, els productes de proximitat, els frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 200.000 persones compren en els supermercats Caprabo. Més d'un milió de clients de Caprabo fan servir la seva targeta client amb regularitat. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució en llençar al mercat una app de compra. Des del 2007, Caprabo forma part del Grup Eroski, del que suposa el 20% del negoci. #Caprabo60anys

www.miclubcaprabo.com
www.instagram.com/caprabo_supermercados/