Obre el primer Supermercat Inclusiu Social Caprabo

Barcelona, 15 de desembre del 2023.- Caprabo ha obert a Vilafranca del Penedès (Barcelona) el primer Supermercat Inclusiu i Social (SIS) de Catalunya. La innovadora botiga franquiciada, que està ubicada al carrer Bisbe Morgades, 23, compta amb 299m2 de superfície comercial i crea 11 llocs de treball

La iniciativa ha comptat amb el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya a través del Programa de Foment de l’Economia Social.

SIS Caprabo neix de l’aliança de Caprabo amb cinc entitats vinculades a l’economia social i solidària: el Grup Entrem, Moltacte i Grup Alba, referents en inserció laboral; Bildi Grafiks, experts en disseny i comunicació i Tandem Social, consultoria estratègica especialitzada en transformació econòmica i social. SIS Caprabo ofereix productes de qualitat i proximitat provinents de l’economia social i solidària, i té com a objectiu final promoure una manera de consumir amb un enfocament ètic i solidari.

Oportunitat laboral per a col·lectius desfavorits

El nou supermercat, a més d’impulsar la creació d’oportunitats laborals per a col·lectius desfavorits, està concebut com un centre de connexió comunitària en el qual comparteixen espai la mateixa botiga i zones dedicades a bar i cafeteria eco social, esdeveniments, tallers, xerrades, exposicions, presentacions de llibres i activitats per fomentar la integració i la consciència social.

Caprabo, valors del comerç de proximitat

El nou supermercat SIS Caprabo incorpora els principals atributs dels supermercats Caprabo de nova generació, que recuperen els valors tradicionals del comerç de proximitat. Caprabo és el supermercat amb més trajectòria i implantació a Catalunya. Es caracteritzen per l’àmplia varietat d’assortiment, la personalització de l’oferta, l’aposta pels productes de petits productors i cooperatives agràries, saludables, frescos i de temporada, a més de potenciar les propostes que permetin maximitzar l’estalvi en la compra a través del programa de fidelització amb la Targeta Client Caprabo.

Amb la nova obertura, Caprabo amplia la seva presència a Vilafranca del Penedès, on ja té un supermercat d’uns mil metres quadrats situat al carrer Balmes número 11 des de l’any 1996.

Caprabo és una companyia pionera en el sector

Caprabo és pionera en el sector dels supermercats amb iniciatives d’innovació social. L’any 2017 va obrir a Manresa el primer establiment comercial gestionat íntegrament per persones amb discapacitat. Va ser el primer projecte d’innovació social que va tenir com a principal objectiu de generar noves oportunitats de treball per al desenvolupament professional i personal de persones amb diferents capacitats en un sector molt visible socialment, que permet la interacció amb clients i donar visibilitat a la discapacitat en el marc d’una activitat tan comuna com fer la compra al supermercat.

Model franquiciat

Caprabo va posar en marxa el seu projecte d’expansió en forma de franquícies l’any 2011. Ha mantingut un ritme selectiu d’obertures en el seu principal mercat estratègic que és Catalunya. Les noves botigues de Caprabo s’adapten a les noves tendències del mercat. Els supermercats franquiciats obren tots els dies de la setmana amb un horari ampliat i compten amb un disseny de nova generació que permet fer una compra completa gràcies a un dels assortiments més amplis del mercat per metre quadrat.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo.