Aposta de Caprabo per les DOP Pera de Lleida i IGP Poma de Girona

Barcelona, 14 de desembre de 2020.- Caprabo reforça la seva aposta pels productes de proximitat de qualitat, d'alt consum i amb segell de qualitat.

Les vendes de la DOP Pera de Lleida i IGP Poma de Girona creixeran un 15% aquesta temporada (que finalitza a l'abril), si bé és un producte que en període de confinament ha registrat fins a un 50% d'increment en el seu consum.

Per a Fernando Tercero, Responsable de Proximitat de Caprabo, “Els productes amb segell de qualitat compten amb l'acceptació generalitzada dels nostres clients. Les peres i les pomes han registrat increments sostinguts al llarg de l'any al ser un producte bàsic en les cistelles de la compra. La nostra garantia és que aquest producte, amb origen en l'agricultura de Catalunya, estigui a totes les nostres botigues fins a fi de la temporada, a l'abril”.

La temporada de la pera -iniciada a l'agost- es va avançar enguany fins a quinze dies com a conseqüència de la calor; la collita d'enguany ha estat menor, però de més qualitat. Les varietats DOP (Denominació Geogràfica Protegida) Pera de Lleida són llimonera, blanquilla i conference. La collita de la varietat conference és la més tardana, normalment en la segona quinzena d'agost, i representa el 66% del recol·lectat; la llimonera representa el 18% i la blanquilla un 16%. Comprèn Lleida i els municipis de les comarques de Les Garrigues, la Noguera, el Pla d'Urgell, el Segrià i l'Urgell.

www.alimentsdorigen.cat/dop

La Indicació Geogràfica Protegida Poma de Girona comprèn quatre grans varietats de pomes conreades en el conjunt de les comarques de Girona, on les condicions edafoclimàtiques específiques de la zona els confereixen unes qualitats diferencials. Les pomes són de la categoria extra i primera i han estat conreades d'acord amb les normes de producció integrada per a pomes, amb mètodes que respecten la salut i el medi ambient. Es recullen quan l'estat de maduresa del fruit és l'adequat amb la màxima cura i rapidesa. La zona de producció es troba en els terrenys situats en l'extrem nord-oriental de Catalunya i comprèn tots els termes municipals de les comarques de la Selva, Baix Empordà i Alt Empordà, Gironès i el Pla de l'Estany.

www.alimentsdorigen.cat/portfolio-item/poma-de-girona

Caprabo i la Federació Catalana DOP-*IGP

Caprabo i la Federació Catalana DOP-IGP treballen de manera conjunta per impulsar el coneixement i fomentar el consum en els seus supermercats dels productes agroalimentaris catalans amb el distintiu Denominació d'Origen Protegida (DOP) i Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP). La Federació Catalana DOP-IGP és una entitat sense ànim de lucre, constituïda per 17 Consells Reguladors d'Aliments de Qualitat, amb la missió de promoure, promocionar i donar a conèixer els distintius de Qualitat Agroalimentària DOP i IGP.
                                                                                                                                                                               www.alimentsdorigen.cat

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa de més de 300 supermercats en les quatre províncies de Catalunya i en la companyia treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 200.000 persones compren en els supermercats Caprabo i més d'un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució en llançar al mercat una app de compra. Des de 2007, Caprabo forma part del Grup Eroski.