Caprabo, I Jornada Gastronòmica de Productes de Proximitat de l'Arròs amb Fran López, xef amb doble estrella Michelin

Barcelona, 17 de maig de 2022.- Caprabo ha celebrat, juntament amb Nomen Foods, la I Jornada Gastronòmica de Productes de Proximitat de l’arròs a l’espai Xef Caprabo de L’Illa Diagonal, a Barcelona.

La iniciativa ha comptat amb la participació de Fran López, ambaixador d’arròs Nomen i xef amb dues estrelles Michelin que té dos restaurants de referència: Villa Retiro i Xerta. La jornada s’emmarca en el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo, que té com a objectiu posar en valor els productes propers, de qualitat i de temporada.

La celebració de la jornada coincideix amb la posada en marxa del cicle productiu de l’arròs, que comença el mes de maig, quan els agricultors sembren els camps amb les diferents varietats d’arrossos. La meteorologia d’aquesta temporada és la ideal perquè les llavors germinin de forma adequada i creixin durant la primavera i l’estiu, i així obtenir, el mes de setembre, una collita abundant i de qualitat.

Durant l’esdeveniment, Fortu Simón, director de Màrqueting de Nomen Foods, ha presentat les novetats de la temporada de l’arròs. A l’acte ha estat també present Fernando Tercero, responsable de Proximitat de Caprabo.

Fran López ha elaborat per al showcooking dues originals receptes principals, i unes postres típic de la zona del Delta de l'Ebre, tots ells amb l’arròs com a base:

SHOWCOOKING & PERFORMANCE DE L’ARRÒS:

SOTABOSC

Base d’arròs amb pinyons, espinacs, maduixot, espàrrecs de marge, porc senglar i conill

GALLINER

Base d’arròs amb pularda, gallina, pollastre i pitxitxi

MENJAR BLANC DEL DELTA

Postres a base de llet i farina d’arròs, aromatitzat amb canyella i llimona

Caprabo, Programa de Proximitat per Comarques

Caprabo és el supermercat amb més compromís amb la producció de proximitat. Compta amb un Programa de Proximitat per Comarques a través del qual ha donat entrada a les seves botigues a uns 300 petits productors i cooperatives agràries i a més de 2.800 dels seus productes. La companyia treballa amb cada comarca catalana de manera específica, d’acord amb la riquesa de la seva producció agroalimentària. El Programa inclou diverses iniciatives de suport a la producció de proximitat, entre les quals destaquen les accions promocionals als supermercats, dues campanyes anuals per al foment del consum de productes de proximitat, la comunicació de les iniciatives vinculades a proximitat als seus més d’un milió de clients amb targeta, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes i l’organització de jornades gastronòmiques amb productes de proximitat de temporada, entre les més destacades. El Programa compta amb el suport del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, la Federació Catalana de DOP-IGP i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC).

Primer supermercat amb el segell oficial "Venda de Proximitat"

Caprabo va ser el primer supermercat a incloure el segell oficial "Venda de Proximitat" per a aquells productes de procedència directa del camp. El segell identifica davant el consumidor els productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés d’intermediació, una cosa que redunda en el cost i benefici de productor i consumidor, afavoreix la viabilitat de les explotacions i contribueix a millorar l’economia local. Indica frescor, qualitat, mínima petjada ecològica.

Caprabo, primer supermercat amb totes les DOP de Catalunya

Caprabo compta amb els 11 productes catalans amb segell oficial europeu de Denominació d’Origen Protegida (DOP):  la DOP Arròs del Delta de l’Ebre, la DOP Avellana de Reus, la DOP Formatge de l’Alt Urgell i la Cerdanya, la DOP Mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya, la DOP Mongeta del Ganxet, la DOP Pera de Lleida, i les 5 DOP de aceite: la DOP Les Garrigues, DOP Siurana, DOP Oli del Baix Ebre-Montsià, DOP Oli de la Terra Alta i DOP Oli de l’Empordà.

Sobre Nomen foods

El grup d'alimentació Nomen Foods, amb seu a Deltebre (Tarragona), produeix i comercialitza els productes de les marques Nomen, Bayo i Segadors del Delta, a més dels negocis de granel per a la indústria i l'exportació.

Nomen és la principal marca del Grup i va dirigida al mercat de gran consum. A més d'una gran varietat d'arrossos, disposa de purés, sèmoles, farines, pa ratllat i plats preparats, entre altres.

Bayo, amb 40 anys d'història, es dirigeix al canal Horeca i és una línia de productes per als professionals de l'hostaleria i la restauració.

L'any 2009, l'empresa va llançar la marca Segadors del Delta, en el concepte de proximitat, per a agrupar les varietats rodó i Bomba que es conreen al Parc Natural del Delta de l'Ebre (Tarragona). També sota la gamma Segadors del Delta l'empresa ha llançat recentment 1860, un licor de crema d'arròs.

Nomen Foods disposa d'una moderna planta de producció a Deltebre (Tarragona), que dona feina a 70 treballadors i té garantit en exclusiu el proveïment d'arròs provinent de la Cooperativa que explota 5.500 hectàrees en la zona del Delta de l'Ebre.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959. Té una xarxa de gairebé 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia hi treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.