Caprabo llança un Diccionari de Proximitat en suport als petits productors i cooperatives agràries

Barcelona, 14 de maig del 2021.- Caprabo llança un Diccionari de Proximitat, una iniciativa que té com a objectiu donar suport als petits productors i cooperatives agràries, posant en valor i compartint amb els clients els beneficis dels productes de proximitat

La venda d'aquests productes va créixer a Caprabo un 25%, fins als 36M€, el passat exercici.

Per a Xavier Ramon, Director de Màrqueting de Caprabo, “Caprabo és un supermercat que destaca per recuperar i actualitzar els valors tradicionals del comerç de proximitat. I és, precisament aquesta línia de treball, la que ens porta a la creació d'un Diccionari de Proximitat. El nostre objectiu és posar en valor el compromís de Caprabo amb els petits productors i cooperatives agràries a través d'una iniciativa inspiradora, que cridi l'atenció dels clients sobre els productes pròxims, naturals, frescos i de qualitat. Volem ajudar al fet que aquests productes es coneguin millor i contribuir al seu consum”.

Cada refrany amb el seu producte

El diccionari vincula una llarga llista de refranys tradicionals amb les característiques dels productes de proximitat frescos que es poden trobar a les botigues de Caprabo. Cada refrany està acompanyat amb alguna anotació que posa en valor els atributs dels productors de proximitat de cada secció. Per exemple, a la zona de fruita i verdura es poden trobar els refranys “Ser la pera” o “Remenar les cireres”; a la secció de llegums “Guanyar-se les mongetes”; i a la de peixateria “Quedar-se glaçat”. Altres exemples de dites i refranys que els clients poden trobar a les diferents seccions són “Agafar el bou per les banyes”, “Beure's el seny”, “Bufar i fer ampolles”, “Anar al gra” o “Les coses clares i la xocolata espessa”. És una iniciativa molt visual, i que destaca el valor dels productes d'una manera original, a més de ser informativa.

Caprabo també desenvolupa la iniciativa als seus canals de comunicació habituals, que gestiona a través del seu programa de fidelització al qual estan adscrits més d'un milió de clients.

Fernando Tercero, Responsable de Proximitat de Caprabo, destaca que “a Caprabo treballem per enriquir la nostra contundent aposta per la producció de proximitat. Per a nosaltres, és molt important obrir els nostres supermercats als petits productors i cooperatives agràries perquè donin a conèixer els seus productes. Per això, a més, cada any, organitzem dues campanyes específiques de productes de proximitat amb promocions i ofertes. Enguany, per primera vegada, les campanyes van acompanyades d'aquesta iniciativa que, creiem, ajudarà a donar una major visibilitat a aquests productes de qualitat i amb gran valor afegit”.

Els clients de Caprabo poden conèixer el Diccionari de Proximitat a https://www.caprabo.com/ca/nostra-terra/diccionario/, així com a través dels codis QR que hi ha als supermercats.

Compromesos amb la producció de proximitat

Caprabo ven als seus supermercats més de 2.800 productes de proximitat de més de 300 petits productors i cooperatives agràries. La companyia reconeix la singularitat de cada comarca catalana i treballa de manera específica amb cadascuna d'elles, d'acord amb la riquesa de la producció agroalimentària de cada zona. En aquest sentit, Caprabo disposa d'un mapa interactiu amb el detall dels productes i els productors més representatius de cada zona.

És l'única companyia de supermercats que compta amb un Programa de Proximitat per Comarques que inclou iniciatives de suport a la producció de proximitat, entre les quals destaquen les accions promocionals en els supermercats, dues campanyes anuals amb promocions i ofertes en preu, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes o l'organització de jornades gastronòmiques amb productes de proximitat de temporada.

El desenvolupament del Programa de Proximitat per Comarques compta amb el suport del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, d'una banda, i està treballat de manera estreta amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i la Federació Catalana de DOP-IGP.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa de més de 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució en llançar al mercat una app de compra.

www.caprabo.com/ca/home/

www.caprabo.com/ca/clubcaprabo/