Caprabo obre els seus supermercats a petits productors i cooperatives agràries que han perdut canals de venda pel Covid19

Barcelona, 2 d’abril de 2020.- Caprabo ha intensificat els contactes amb els petits productors i cooperatives agràries

amb l'objectiu d'ajudar a la comercialització de partides de producció que han perdut els seus canals habituals de venda per la situació d'alerta sanitària provocada per la irrupció del Covid19. Està treballant amb el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya i amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) per analitzar la situació en que es troben els petits productors agroalimentaris i trobar les vies d'ajuda més adequades per a cada cas.

De moment, la FCAC ja ha traslladat a Caprabo la necessitat que han identificat per donar sortida a productors de vi de proximitat que tenien molt concentrada la seva venda en canals Horeca i, també, productors de plantes que tenien compromesa la seva producció per canals del sector turístic -fires, hotels, esdeveniments, entre d'altres-.

Programa de Proximitat per Comarques

Caprabo és el supermercat amb més compromís amb la producció de proximitat. Disposa d’un Programa de Proximitat per Comarques a través del qual ha donat entrada, des de 2014, a més de 300 petits productors i cooperatives agràries, i a més de 2.600 nous productes als seus supermercats. Treballa amb cada comarca de manera específica, d'acord a les seves especificitats. En aquest àmbit, comercialitza i fomenta el consum dels productes de proximitat a Barcelona i la seva àrea metropolitana, on el consum de productes de proximitat és inferior a la resta de zones de Catalunya.

Més mesures de seguretat: mampara gorra i gràfic d’hores

Seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries per fer front al Covid19, els supermercats de Caprabo incorporen mesures de seguretat per prevenir els contagis. Destaquen la distància en cues d'entrada de 2 metres; prioritat de la compra per a gent gran, persones amb discapacitat, embarassades i personal sanitari; aforament limitat a l'interior de la botiga; mampares de separació per a caixes de cobrament; i facilitar guants i desinfectant en la compra, entre les més destacades. Una de les últimes mesures implantades des d'aquesta setmana és l'ús de mampares gorra per als treballadors de les botigues. A més, Caprabo també indica als clients els moments de la jornada amb menor aforament amb l'objectiu que puguin escollir la franja horària que millor s'adapta a cada necessitat.

Creu Roja RESPON

La xarxa de supermercats de Caprabo s'ha unit al Pla Creu Roja RESPON, una iniciativa solidària de captació de fons per a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat com a conseqüència de l'alerta sanitària provocada per la propagació del Covid19. Els fons recaptats aniran destinats a l'alimentació i la higiene dels nens, nenes i famílies en risc d'exclusió social.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa de més de 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen unes 7.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 200.000 persones compren als supermercats Caprabo i més d'un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra. Des de 2007, Caprabo forma part del Grup Eroski, del qual suposa el 18% del negoci.

www.miclubcaprabo.com
www.instagram.com/caprabo_supermercados/