Caprabo reforça el seu pla d'expansió i obre 18 supermercats el 2022

Barcelona, 20 de febrer de 2023.- Caprabo ha reforçat el seu pla d'expansió i, en l'últim exercici 2022, ha obert 18 supermercats, convertint-se en el període amb major nombre d'obertures de l'última dècada.

Amb una inversió superior als 6,1 milions d'euros, la companyia ha incorporat prop de 6.000 m² de superfície comercial al mercat i ha dut a terme 122 contractacions per a cobrir les necessitats de les seves noves botigues.

La companyia va tancar el seu exercici el passat 31 de gener de 2023 amb un total d'11 obertures a la província de Barcelona, 3 a Girona, 2 a Tarragona, una a Lleida i una en La Massana, ampliant així la seva xarxa a Andorra. Destaca l'obertura del supermercat a Sant Joan Despí (Barcelona), una botiga pròpia de 1.400 m² que ha comptat amb una inversió de 2 milions d'euros i ha suposat la creació de 35 llocs de treball.

Botigues adaptades a les noves necessitats del mercat

La resta de les obertures han estat botigues franquiciades, d'un màxim de 400 m², que s'adapten bé a les noves tendències del mercat. Aquests supermercats obren tots els dies de la setmana, amb un horari ampliat i compten amb un disseny de nova generació que permet una compra completa gràcies a un dels assortiments més amplis del mercat per metre quadrat.

En línia amb el seu pla d'expansió, Caprabo ha portat els seus supermercats a zones estratègiques del territori català i en llocs en els quals no tenia presència, com Artés (Barcelona). La companyia ha mantingut un ritme d'obertures constant al llarg de tot l'exercici, amb novembre al capdavant, amb 3 obertures.

Jordi Lahiguera, Director de Desenvolupament Corporatiu i Màrqueting, explica que “el 2022 ha estat un any important en l'impuls del pla d'expansió de Caprabo a Catalunya, el nostre mercat estratègic. A més d'obrir una nova botiga pròpia, amb una inversió de 2 milions, continuem desenvolupant el nostre pla de franquícies que ens permet complementar el nostre mapa de xarxa de botigues, amb nous serveis, adaptats a les noves necessitats dels consumidors”.

Caprabo compta amb diversos formats de supermercat que es diferencien per la seva localització, grandària de l'establiment i concentració de la població: models amb ensenyes Caprabo, ‘Caprabo rapid´ i Aliprox.

Valors tradicionals del comerç de proximitat

Els supermercats Caprabo reforcen els valors tradicionals del comerç de proximitat i aposten per elements de valor afegit característics del model de nova generació. Així, es fan més visibles atributs com la salut, els productes frescos i de proximitat, la varietat d'assortiment, l'estalvi personalitzat i la innovació. La qualitat té en el supermercat de nova generació una perspectiva transversal, és a dir, des de l'atenció al client, els productes, el desenvolupament de les noves tecnologies al servei del consumidor, les noves seccions, les diferents especialitats o el producte de marca pròpia. És un supermercat orientat a l'eficiència energètica que incorpora mesures per a la reducció del consum d'energia i, per tant, de les emissions de CO₂.

Caprabo impulsa les iniciatives d'estalvi en els seus supermercats, per mitjà d'una intensificació de les polítiques promocionals i, també, a través dels descomptes personalitzats que el client pot activar a través de l'APP i articulats a través del seu programa de fidelització i la Targeta Client Caprabo.

Compromís amb la producció de proximitat

Caprabo és l'únic supermercat que compta amb un Programa de Proximitat per Comarques a través del qual comercialitza en els seus supermercats productes propis de cadascuna de les comarques catalanes. Les noves botigues de la companyia, a més d'incorporar el nou model de botiga, també treballen per a donar a conèixer i fomentar el consum de productes propis de cada zona.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959. Té una xarxa de gairebé 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients usen regularment la seva Targeta Club Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.