Caprabo fa costat als més petits en els campaments d'estiu

Barcelona, 7 de juliol del 2021.- Caprabo, com a mostra del seu compromís amb el benestar dels més petits, col·labora aquest estiu amb quatre fundacions que promouen projectes educatius orientats

a menors en situació de vulnerabilitat. En concret, entre els mesos de juliol i agost, la companyia es bolca en l'ajuda a campaments d'estiu infantils com Casal dels Infants, Fundació Catalana de l'Esplai, Fundació La Casa de l’Aire Roger Torné i Fundació Pere Tarrés.

Actualment, s'estima que, a Catalunya, un 32% dels menors de 18 anys es troba en risc de pobresa o exclusió social, situació que s'ha vist agreujada, en l'últim any, arran de la pandèmia per la COVID-19. Caprabo fa costat a les organitzacions que donen acompanyament socioeducatiu a menors mitjançant aportacions en forma d'aliments.

Cristina Madrilley, de RSC de Caprabo, assegura que “l'ajuda a organitzacions que orienten la seva acció social a nens i nenes desfavorits s'ha convertit en un eix estratègic del Compromís Social Corporatiu de la companyia”. Concretament, “en aquests casos, col·laborem cobrint necessitats d'alimentació dels més petits durant la seva estada en aquests campaments d'estiu”.

Rosa Balaguer, Directora General de Casal dels Infants, assegura que la col·laboració amb Caprabo “contribueix al treball de moltes entitats socials que no sols garanteixen espais d'aprenentatge i lúdics a molts nens i nenes durant les vacances, si no que actuen per garantir-los una alimentació adequada”.

Cristina Rodríguez, Directora General de Fundesplai (Fundació Catalana de l'Esplai), assegura que els donatius que realitzen companyies com Caprabo són indispensables per a l'activitat de la fundació. “Enguany hem detectat un increment del 40% en la petició de beques per a colònies i casals per part de famílies en situació de vulnerabilitat i per això la col·laboració d'empreses com Caprabo es converteix en imprescindible per aconseguir que tots els nens puguin accedir a aquestes activitats de gran importància educativa i social”, explica.

Ramon Vila i Solé, President de la Fundació La Casa de l’Aire Roger Torné, indica que “la Fundació La Casa de l'Aire agraeix la col·laboració de Caprabo perquè els nens i nenes que assisteixen a les colònies organitzades per la Fundació tinguin garantit durant aquest estiu esmorzars i berenars saludables”.

Xavi Nius, President del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC) de la Fundació Pere Tarrés, en el marc de la campanya solidària Ara més que mai, cap nen sense colònies, l'objectiu de les quals és concedir beques a menors d'entre 6 i 16 anys en risc d'exclusió social a Catalunya perquè puguin gaudir d'activitats socioeducatives a l'estiu, comenta que “els campaments d'estiu són espais de socialització molt necessaris per a tots els nens i nenes, on aprenen a resoldre petits conflictes i a adquirir aprenentatges de manera vivencial. Per tots aquests motius és molt important també posar la mirada en aquells nens i nenes en situació vulnerable que si no rebessin una beca no podrien participar. Actualment ja tenim més de 3.500 concedides i segueixen obertes per a totes aquelles famílies que les necessitin”.

Casal dels Infants

Des del 1983, Casal dels Infants fa costat a nenes, nens i joves i famílies en risc d'exclusió social, des del convenciment que, si reben l'acompanyament socioeducatiu que necessiten, podran superar la desigualtat d'oportunitats i tirar endavant. L'origen de l'entitat es troba en un grup de veïns i persones voluntàries vinculades al barri del Raval que van decidir actuar per transformar la situació de vulnerabilitat en què vivien molts nens i nenes, promovent també la seva escolarització. Actualment, un equip de 200 professionals i més de 1.000 persones voluntàries fan possible els 55 serveis socioeducatius, en els quals participen més de 7.000 nens, nenes, joves i famílies, a barris que concentren gran desigualtat a Barcelona, Badalona, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet i Salt. Al llarg de la seva trajectòria, han acompanyat a més de 40.000 nenes, nens, joves i les seves famílies en el desenvolupament de les seves pròpies capacitats.

www.casaldelsinfants.org/

Fundesplai (Fundació Catalana de l’Esplai)

Fundesplai és una organització sense ànim de lucre que porta més de 50 anys treballant a favor de la infància, la joventut, les famílies, el Tercer Sector i el medi ambient. Recentment ha presentat el seu Informe anual 2020-2021 en el qual destaca que aquesta entitat sense ànim de lucre ha desenvolupat programes a favor dels nens, joves, famílies, entitats del tercer sector amb un total de 172.788 participants. Inclou 119 centres recreatius i projectes d'oci i 28 equipaments de naturalesa, desenvolupa programes a 1.424 escoles i assessora a 1.073 entitats del tercer sector. Fundesplai compta amb 937 voluntaris/es i 6.702 treballadors/es diferents, amb dedicacions parcials que, si es compacten, equivaldrien a 1.521 jornades completes.

Fundació La Casa de l’Aire Roger Torné

La Fundació La Casa de l'Aire Roger Torné és una Fundació Privada que té per objectiu principal contribuir a protegir els drets de la infància en situació de vulnerabilitat o risc social. Els programes de la Fundació promouen la qualitat educativa i l'oci saludable en el medi ambient, durant el curs escolar i també en les vacances d'estiu. Ho aconsegueix creant una xarxa socioeducativa amb institucions, centres educatius, entitats i associacions que tenen com a eix transversal garantir la igualtat d'oportunitats i millorar el benestar social de tots els nens i les seves famílies. Els beneficiaris i beneficiàries dels seus programes són menors en situació de vulnerabilitat i les seves famílies, procedents dels barris més complexos de la ciutat de Barcelona.

www.lacasadelaire.org/

Fundació Pere Tarrés

La Fundació Pere Tarrés és una entitat no lucrativa d'acció social i educativa amb la finalitat de promoure l'educació en el temps lliure de nens i joves. Amb el temps, la seva acció s'ha ampliat a altres àmbits de l'acció social com la formació, la recerca i la gestió en el Tercer Sector. La tasca social de la Fundació Pere Tarrés està avalada per 60 anys d'experiència, per als més de 400.000 beneficiaris i beneficiàries que cada any participen en els diferents projectes i serveis i per a l'acreditació de la Fundación Lealtad, prestigiosa institució que cada any analitza la gestió i bones pràctiques de les ONG i ONL més importants d'Espanya. L'any 2016 ha rebut la Creu de Sant Jordi que li ha concedit la Generalitat de Catalunya. Consulta el directori d'expertes i experts en educació i acció social.

www.peretarres.org/

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.