Caprabo ajuda en l’alimentació i higiene de famílies en risc de pobresa al costat de Càritas Catalunya i LA NAU

Barcelona, 2 de novembre del 2023.- Caprabo posa en marxa, a partir de demà divendres 3 de novembre i fins al próxim 3 de gener, la recollida de micro donatius als seus supermercats per donar suport a Càritas Catalunya i LA NAU en els seus projectes d’ajuda per cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de les famílies més vulnerables.

L’objectiu és aconseguir productes alimentaris, per a la llar i higiene, que es puguin destinar a 800 famílies en risc.

Segons recull Càritas Catalunya en el seu Informe sobre l’exclusió i desenvolupament social a Catalunya, el 29,1% de la població catalana viu en situació d’exclusió social, el major percentatge d’exclusió de tot l’Estat. A més, l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) i INSOCAT, en dades del 2021, recullen que 1 de cada 4 habitants de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), és a dir, gairebé 800.000 persones, viuen en risc de pobresa.

En aquest context, els cèntims solidaris de novembre i desembre recollits per Caprabo ajudaran, d’una banda, els projectes de Càritas Catalunya, que rebrà ajuts en forma de targetes moneder, per tal de garantir l’alimentació adequada i saludable de les persones en risc d’exclusió i dignificar l’accés a l’alimentació. D’altra banda,  donaran suport a la LA NAU en l’adquisició i distribució de productes d’higiene personal i de la llar.

Càritas Catalunya desenvolupa diferents accions enfocades a avançar en la dignificació del dret a una alimentació saludable i de qualitat, com l’ús de targetes de compra amb finalitats socials, que permeten adaptar millor l’ajuda a les necessitats de les famílies des de la seva pròpia autonomia i capacitat, i l’accés a l’alimentació d’una forma integradora i digna.

Per part seva, LA NAU, posa el seu focus a lluitar contra la pobresa i el rebuig, i treballa per millorar la cobertura de les necessitats bàsiques no alimentàries en matèria d’higiene personal i de la llar, mitjançant la recollida, transport i emmagatzematge de productes d’higiene, roba i calçat.

Caprabo i el seu compromís amb l’acció social d’ajut

A través de la iniciativa cèntims solidaris, els clients de Caprabo poden realitzar micro donatius de manera voluntària i confidencial en el moment del pagament de la seva compra amb mòbil o targeta. També es poden realitzar de manera online a través del portal web https://caprabo.worldcoo.com/.

Càritas Catalunya

Càritas Catalunya està formada per les deu Càritas diocesanes amb seu a Catalunya i, al seu torn, forma part de la Confederació de Càritas Espanyola. L’objectiu principal de Càritas és l’ajuda al desenvolupament integral de totes les persones que es troben en situació de fragilitat social. Per això, en els darrers anys s’ha centrat en diferents línies de treball: la dignificació del dret a l’alimentació, la promoció de la inserció laboral, una aposta clara per les empreses d’economia social i la lluita contra la feminització de la pobresa.

LA NAU

LA NAU lluita contra la pobresa i exclusió social donant suport a persones i famílies amb dificultats econòmiques, laborals i/o socials, i treballa per millorar la cobertura de les necessitats bàsiques no alimentàries en matèria d’higiene personal i de la llar. A través de diferents projectes, capten i distribueixen productes no alimentaris de primera necessitat. Entre ells, la captació i intermediació amb més de 63 empreses donants d’excedents de productes d’higiene, roba i calçat; la recollida, transport i emmagatzematge dels productes donats per les empreses; la manipulació, classificació i preparació dels lots de productes al magatzem de l’Associació; o la distribució mensual de lots de productes a més de 370 entitats socials col·laboradores que reparteixen directament aquests productes entre famílies en situació de pobresa i/o col·lectius en risc d’exclusió social als quals atenen.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959. Té una xarxa uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia hi treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa