Caprabo preveu un augment del 10% en les vendes de cítrics amb segell Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre

Barcelona, 7 de novembre del 2023.- Caprabo ha posat en marxa als seus supermercats la campanya anual de cítrics, per a la qual preveu un increment del 10% en les vendes respecte a l’any anterior.

Concretament, per iniciar la temporada, Caprabo ha introduït als seus supermercats taronges i mandarines amb fulla procedents d’explotacions situades a les comarques tarragonines del Baix Ebre i el Montsià, reconegudes per formar part de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre.

De tots els cítrics destaquen, per la seva sucositat i dolçor, les IGP Clementines de les Terres de l’Ebre, unes mandarines amb segell de qualitat Indicació Geogràfica Protegida (IGP) que procedeixen de Campredó, una població propera a Tortosa (Tarragona) i que forma part de la Reserva de la Biosfera.

Aposta pionera per cítrics frescos i de qualitat

En la seva aposta pels productes de proximitat, de temporada i amb segell de qualitat, Caprabo es va convertir el 2017 en el primer supermercat a comercialitzar cítrics amb segell Reserva de la Biosfera. El segell Reserva de la Biosfera avala que les empreses productores d’aquests aliments certificats respecten i fomenten valors sostenibles en l’àmbit social, econòmic i mediambiental. És a dir, són empreses transparents, responsables amb el medi ambient, amb els consumidors i amb els seus treballadors.

En la campanya d’enguany, Caprabo seguirà treballant de la mà dels productors Exportadora d’Agris d’Alcanar, S.CC.L i Citrics Terres de l’Ebre.

Reserves de la Biosfera

Les àrees conegudes com a Reserves de la Biosfera van ser creades per la UNESCO el 1971 en el marc del Programa MaB, Man and Biosphere (Home i Biosfera), un programa que selecciona llocs geogràfics representatius dels diferents hàbitats del Planeta amb l’objectiu de conservar i protegir la biodiversitat, a més de fomentar el desenvolupament econòmic i humà d’aquestes zones, la recerca, l’educació i l’intercanvi d’informació entre les diferents reserves, que formen una xarxa mundial. Constitueixen zones ecològicament representatives o de valor únic en ambients terrestres, costaners i marins, on la integració de la població humana i les seves activitats amb la conservació són essencials. Serveixen per impulsar harmònicament la integració de les poblacions i la natura, per tal de promoure un desenvolupament sostenible mitjançant un diàleg participatiu, l’intercanvi de coneixement, la reducció de la pobresa, la millora del benestar, el respecte als valors culturals i la capacitat d’adaptació de la societat davant els canvis. Espanya compta amb 48 Reserves de la Biosfera de la UNESCO. A Catalunya és Reserva de la Biosfera, a més de les Terres de l’Ebre, el Parc del Montseny.

Programa de Proximitat per Comarques

El compromís amb la producció de proximitat constitueix un element clau en el posicionament estratègic de Caprabo i s’emmarca, precisament, en la llibertat d’elecció. Caprabo és l’únic supermercat que compta amb un Programa de Proximitat per Comarques, que permet a la companyia dissenyar una oferta de valor afegit. El desenvolupament del Programa compta amb el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, d’una banda, i està treballat de manera estreta amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i la Federació Catalana de DOP-IGP, de l’altra.

A través del Programa, Caprabo ha donat entrada als seus supermercats a més de 300 petits productors i cooperatives agroalimentàries i més de 2.600 productes. Caprabo avança en el seu compromís amb la producció de proximitat i qualitat i contribueix al foment del coneixement i consum dels productes de la terra i de productors agroalimentaris de les comarques catalanes.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra