Caprabo i els bancs d’aliments reforcen la crida de voluntaris per ajudar en el Gran Recapte d’aliments

Barcelona, 9 de novembre del 2023.- Caprabo uneix forces amb els bancs d’aliments de Catalunya i fa una crida a la solidaritat per ajudar a assolir els voluntaris que són necessaris per donar cobertura a la 15ª edició del Gran Recapte d’Aliments, que enguany se celebra del 24 al 30 de novembre.

L’associació estima que la campanya de recollida d’enguany requerirà de fins a 18.000 voluntaris a Catalunya, per atendre dos mil punts de recollida (1.200 a Barcelona, 300 a Girona, 300 a Lleida i 300 a Tarragona). Els voluntaris es poden inscriure a granrecapte.com.

La tasca dels voluntaris als aproximadament 300 supermercats que aporta Caprabo com a punts de recollida a Catalunya, és la d’informar sobre la iniciativa, els seus objectius i la forma d’ajudar i facilitar la donació als clients que desitgin dur-la a terme.

Com en altres edicions, Caprabo afavoreix la participació dels seus treballadors a la iniciativa, intercanviant les hores de jornada laboral per hores de voluntariat en els seus supermercats.

Omplir els magatzems dels bancs durant tres mesos

La iniciativa dels bancs d’aliments resulta essencial per ajudar a cobrir les necessitats de productes que els bancs lliuren a famílies en situació de vulnerabilitat. Enguany, esperen assolir els sis milions d’euros recaptats en producte. Els bancs demanen principalment donació de productes bàsics com llet, oli, carn i peix en conserves i donatius en diners. Amb aquesta recaptació, els bancs d’aliments preveuen cobrir els seus magatzems amb productes bàsics durant almenys tres mesos. En l’edició del 2022, hi van participar fins a 16.200 voluntaris i es van recaptar prop de 6 milions d’euros, que van permetre adquirir productes bàsics com oli, llet, conserves, i també aliments d’alt valor nutricional com peix, carn i ous.

Caprabo i el seu compromís d’ajuda amb els bancs d’aliments

Caprabo desenvolupa un conjunt d’iniciatives destinades a facilitar la recollida d’ajuda per als bancs d’aliments de Catalunya a través de diferents canals. A més de la seva participació en la Gran Recapte, Caprabo ha destinat cèntims solidaris als bancs d’aliments.

Banc d’Aliments

El Banc d’Aliments és una fundació independent, apolítica, aconfessional i sense ànim de lucre, que té com a objectius principals lluitar contra el malbaratament, recuperant excedents alimentaris aptes per al consum humà, i lluitar contra la pobresa, fent arribar els aliments recuperats a persones en situació de precarietat alimentària del nostre entorn.

www.granrecapte.com/ca/

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959. Té una xarxa uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia hi treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa.