Caprabo celebra aquest dissabte a Caldes de Montbui la VIII Fira de Productes de Proximitat del Vallès

Barcelona, 18 d’octubre del 2023. - Caprabo, marca referent de supermercats a Catalunya, celebra aquest dissabte dia 21 d’octubre, la VIII Fira Caprabo de Productes de Proximitat del Vallès al supermercat Caprabo ubicat al carrer Pi i Margall, 183, de Caldes de Montbui.

Des de les 9.30h del matí i fins a les 14h de la tarda, un total de 19 petits productors i cooperatives agroalimentàries de Catalunya donaran a conèixer els seus productes en aquesta fira, que té com a objectiu fomentar el coneixement i el consum dels productes de proximitat de la zona.

A la fira d’aquest dissabte està previst que hi assisteixin representants de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, del Consell Comarcal del Vallès Oriental, dels SSTT d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a Barcelona, de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i de la Federació Catalana DOP-IGP. Per part de Caprabo, hi serà present el responsable de Producció de Proximitat, Fernando Tercero i la directora de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals de la companyia, Rosa Mª Anguita Garrido.

La VIII Fira Caprabo de Productes de Proximitat del Vallès és la tercera fira de productes de proximitat que Caprabo celebra enguany. El mes de setembre es va celebrar la primera Fira d’enguany a Altafulla i fa dues setmanes, se’n va celebrar una segona al Masnou.

Oportunitat per conèixer marques de referència

Caprabo presenta a Caldes de Montbui una àmplia varietat de productes de proximitat de la comarca del Maresme. Entre la llista dels 19 participants en aquesta edició, es troben algunes de les principals marques de referència.

50 convocatòries, més de 50.000 visitants

Caprabo ha organitzat un total de 50 convocatòries des que es va posar en marxa la iniciativa l’any 2014, a Igualada, comarca de l’Anoia. En el seu conjunt, a les fires s’han exposat més de 3.000 productes de gairebé mig miler de productors. Més de 50.000 persones han passat per aquestes convocatòries, celebrades a 30 comarques catalanes.

El programa de Fires Caprabo de Productes de Proximitat és una iniciativa estratègica que s’emmarca en el Programa de Proximitat per Comarques de la companyia, que té com a objectiu posar en valor els productes de proximitat de les comarques catalanes, fomentar el seu coneixement i consum i donar suport a la producció agroalimentària de proximitat.

Caprabo, Programa de Proximitat per Comarques

Caprabo és el supermercat amb més compromís amb la producció de proximitat. Compta amb un programa específic a través del qual ha donat entrada a les seves botigues a uns 300 petits productors i cooperatives agràries i a més de 2.800 dels seus productes. El programa compta amb el suport del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, la Federació Catalana de DOP-IGP i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC).

La companyia treballa amb cada comarca catalana de manera específica, d’acord amb la riquesa de la seva producció agroalimentària. El Programa inclou diverses iniciatives de suport en la producció de proximitat, entre les quals destaquen les accions promocionals als supermercats, dues campanyes anuals per al foment del consum de productes de proximitat, la comunicació de les iniciatives vinculades a proximitat als seus més d’un milió de clients amb targeta, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes i l’organització de jornades gastronòmiques amb productes de proximitat de temporada,  entre les més destacades.

Primer supermercat amb el segell oficial "Venda de Proximitat"

Caprabo va ser el primer supermercat a incloure el segell oficial "Venda de Proximitat" per a aquells productes de procedència directa del camp. El segell identifica davant el consumidor els productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés d’intermediació, una cosa que redunda en el cost i benefici de productor i consumidor, afavoreix la viabilitat de les explotacions i contribueix a millorar economia local. Indica frescor, qualitat, mínima petjada ecològica.

Caprabo, DOP de Catalunya

Caprabo compta amb els 11 productes catalans amb segell oficial europeu de Denominació d’origen: la DOP Arròs del Delta de l’Ebre la DOP Avellana de Reus, la DOP Formatge de l’Alt Urgell i la Cerdanya, la DOP Mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya, la DOP Mongeta del Ganxet, la DOP Pera de Lleida,  i les 5 DOP d’ oli: la DOP les Garrigues, DOP Siurana, DOP Oli del Baix Ebre-Montsià, DOP Oli de la Terra Alta i DOP Oli de l’ Empordà.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients utilitzen regularment la seva Targeta Club Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.

www.twitter.com/caprabO