Caprabo dona suport a les persones afectades per malalties minoritàries al costat de tres entitats socials

Barcelona, 9 dabril de 2024.- Caprabo recull als seus supermercats, fins al proper 2 de maig, micro donatius per donar suport a tres entitats solidàries de Catalunya que treballen per a millorar el benestar de les persones afectades per malalties minoritàries

Concretament, la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls, Nexe Fundació i l’Associació Catalana de la Síndrome de Rett, rebran l’ajuda recaptada a través del programa de cèntims solidaris de Caprabo, per poder impulsar els seus projectes d’atenció i acompanyament a persones, infància i famílies afectades per aquestes malalties.

Les malalties minoritàries o rares són aquelles que tenen una baixa prevalença en la població. A Catalunya hi ha més de 350.000 persones que hi conviuen amb elles. L’ELA, les pluridiscapacitats o la Síndrome de Rett, són alguns exemples d’aquest tipus de malalties.

Per ajudar a millorar el benestar de les persones afectades d’ELA i els seus familiars, Caprabo col·labora amb la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls en el seu projecte d’atenció i acompanyament psicosocial. La seva finalitat és donar una resposta adequada a la situació que viuen, oferint suport al llarg del procés d’evolució de la malaltia. L’atenció es realitza a domicili i de forma personalitzada, adaptant la tasca a la situació sociofamiliar de cada llar. El projecte està desenvolupat per un equip de professionals en treball social, teràpia ocupacional i psicologia, especialitzats en les necessitats derivades de l’ELA, que acompanyen les persones i famílies al llarg de tot el procés.

Les botigues de Caprabo també recullen fons al llarg de l’abril per a Nexe Fundació, per ajudar en el seu projecte d’acompanyament a nenes i nens amb pluridiscapacitat que, a causa de les malalties rares amb què conviuen, en alguns casos presenten una lesió neurològica greu que comporta una dificultat de deglució (disfàgia). Aquest fet limita el seu accés a una alimentació variada i per això, el projecte promou l’accés a una nutrició saludable, de proximitat i adaptada en textures per als menors, millorant així la seva qualitat de vida i la de les seves famílies, per les implicacions que té el moment de l’alimentació en el seu benestar físic i emocional. A més, els aliments es fan servir com a eina pedagògica i terapèutica, millorant així les seves habilitats de comunicació i socialització.

El projecte ‘Cuidar Avui, Curar Demà’ de l’Associació Catalana de la Síndrome de Rett també rebrà fons de les micro donacions regides amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones afectades per la síndrome. La iniciativa desenvolupa teràpies d’estimulació multisensorial, musicoteràpia, comunicació amb la mirada i ajudes individuals a famílies en situació de vulnerabilitat. La síndrome de Rett és una greu malaltia minoritària neurològica infantil que afecta, gairebé exclusivament, el sexe femení i comporta una discapacitat persistent i progressiva, amb anul·lació del llenguatge i de la coordinació motriu, i retard cognitiu.

Caprabo i el seu compromís amb l’acció social d’ajuda

A través de la iniciativa cèntims solidaris, els clients de Caprabo poden realitzar micro donatius de manera voluntària i confidencial en el moment del pagament de la seva compra amb mòbil o targeta al supermercat. També es poden realitzar de manera online a través del portal web.

Fundació Catalana d’ ELA Miquel Valls

La Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls neix el 2005 a Calella (Barcelona) com una fundació privada i sense ànim de lucre. És impulsada pel Sr. Enric M. Valls, el pare del qual va morir a causa de l’Esclerosi Lateral Amiotròfica i dona nom a la nostra entitat. La Fundació és l’única entitat sense ànim de lucre a Catalunya que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA/EMN i de les seves famílies.

Nexe Fundació

Nexe Fundació és una entitat privada que des de fa més de 40 anys treballa amb la voluntat de millorar la qualitat de vida i defensar els drets de la infància amb pluridiscapacitat i les seves famílies. Al llarg de la seva trajectòria, Nexe Fundació ha creat una xarxa de serveis innovadors i pioners per donar resposta a les necessitats educatives, sanitàries i psicosocials dels infants amb discapacitat per afavorir la seva autonomia i socialització.

Associació Catalana de la Síndrome de Rett

L’Associació Catalana de la Síndrome de Rett agrupa pares i mares amb filles afectades per la síndrome de Rett per tal d’ aconseguir una millora en la seva qualitat de vida i disposar d’ un lloc de trobada que permeti l’ intercanvi d’experiències i l’ajut mutu. L’Associació neix el 1994 i està Declarada d’Utilitat Pública des de l’any 2013. Els nostres objectius bàsics són oferir acollida i ajuda a les famílies que han estat diagnosticades, donar visibilitat a aquesta malaltia minoritària i la seva problemàtica, i promoure qualsevol acció de millora en el tractament i cura de la síndrome de Rett.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo