Caprabo preveu una temporada favorable en les vendes de carxofa i calçot

Barcelona, 5 de març de 2024.- Caprabo preveu una temporada favorable en les vendes de carxofa i calçot, dos dels productes de proximitat i de temporada amb més tradició de consum a Catalunya entre els mesos d’octubre i abril.

Les vendes de carxofa a Caprabo s’han incrementat en un 25% en els tres primers mesos de la temporada, que es va iniciar el passat mes d’octubre i que dura fins al maig, mentre que el calçot (novembre-abril) manté el seu nivell de consum respecte a l’exercici previ.

El 80% de la carxofa comercialitzada als supermercats de Caprabo té el seu origen a Catalunya, principalment a la Cooperativa Agrària Santboiana (Sant Boi) i Kopgavà Agro (Gavà i Viladecans). Ambdues cooperatives formen part del Parc Agrari del Baix Llobregat, un espai natural protegit que enguany compleix 25 anys impulsant la protecció i la dinamització de l’activitat agrària local.

El 100% del calçot que es ven als supermercats de Caprabo procedeix de Catalunya, principalment de la cooperativa de la Tordera i del Camp de Tarragona (Horta Blanch, Altafulla). Un terç és Calçot IGP Valls (Indicació Geogràfica Protegida), un calçot considerat d’una qualitat excel·lent. El consum d’aquest producte es concentra a les zones del Tarragonès i el Vallès.

Fernando Tercero, responsable de Producció de Proximitat de Caprabo, ha explicat que “la carxofa i el calçot que ven Caprabo són dos dels productes més emblemàtics i amb millor acollida per part dels nostres clients. La seva comercialització s’emmarca en el compromís de la companyia amb els petits productors i cooperatives agràries de proximitat, amb els quals Caprabo treballa per oferir al client productes propers i d’alta qualitat”.

Caprabo, Programa de Proximitat per Comarques

El compromís amb la producció de proximitat constitueix un element clau en el posicionament estratègic de Caprabo i s’emmarca, precisament, en la llibertat d’elecció. Caprabo és l’únic supermercat que compta amb un Programa de Proximitat per Comarques, que permet a la companyia dissenyar una oferta de valor afegit. El desenvolupament del Programa compta amb el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, d’una banda, i està treballat de manera estreta amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i la Federació Catalana de DOP-IGP, de l’altra.

A través del Programa, Caprabo ha donat entrada als seus supermercats a més de 300 petits productors i cooperatives agroalimentàries de proximitat i més de 2.600 dels seus productes. Caprabo avança en el seu compromís amb la producció de proximitat i qualitat i treballa per contribuir al foment del coneixement i consum dels productes de la terra i de productors agroalimentaris de les comarques catalanes.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo.