Caprabo i la Fundació Surt, junts contra la violència masclista

Barcelona, 7 de març del 2024.- Caprabo posa en marxa als seus supermercats, fins al proper 3 d’abril, la recollida de micro donatius per donar suport a la Fundació Surt, una entitat d’acció social que treballa pels drets econòmics, socials i culturals de les dones i per erradicar les discriminacions per raó de sexe i gènere.

En concret, els cèntims solidaris que recullen al març els supermercats de Caprabo ajudaran a impulsar el programa INTRO de la Fundació Surt, desenvolupat per facilitar la construcció de xarxes de suport per a dones víctimes de violència masclista. A través d’espais i tallers de trobada, el programa afavoreix l’atenció i l’assessorament individual a dones i les seves famílies.

Cristina Madrilley, d’RSC de Caprabo, destaca que “el programa de micro donatius de Caprabo és una iniciativa d’ajuda consolidada i enfocada a apropar els clients a causes socials que representen reptes reals”.

Per a Sira Vilardell, Directora General de Fundació SURT, “iniciatives com el programa de micro donatius són fonamentals per enfortir i garantir un acompanyament efectiu a les víctimes de violències masclistes i contribueixen a visibilitzar, no només el treball de la nostra entitat, sinó les necessitats reals de les dones supervivents tant en la sortida de la violència com en la recuperació integral dels seus impactes a mitjà i llarg termini”.

INTRO, crear xarxes de suport per reconstruir vides

Al llarg de tot el seu procés de recuperació, les dones víctimes de violència masclista necessiten suport i espais segurs per reconstruir les seves vides. Una part fonamental per a aquest procés és abordar la soledat i l’aïllament social i construir noves xarxes de suport. INTRO ofereix un espai de trobades segures per a grups de dones, facilitant informació i acompanyament especialitzat en temes de gènere, autodefensa laboral i recerca d’habitatge. Tot això, fomentant la creació de noves xarxes de dones que es donen suport entre si, que poden construir noves relacions afectives i avançar cap a una autonomia personal i econòmica integral i sostenible en el temps.

Caprabo i el seu compromís amb l’acció social d’ajut

A través de la iniciativa cèntims solidaris, els clients de Caprabo poden realitzar micro donatius de manera voluntària i confidencial en el moment del pagament de la seva compra amb mòbil o targeta al supermercat. També es poden realitzar de manera online a través del portal web.

Fundació Surt

Surt és una entitat d’acció social que treballa per fer efectius els drets econòmics, socials i culturals de les dones i per erradicar les discriminacions per raó de sexe i gènere, amb la vista posada a aconseguir una societat amb equitat de gènere efectiva. Des dels seus inicis, el 1993, és una organització de dones compromesa amb els valors d’equitat de gènere, inclusió, solidaritat i transformació social, amb una gestió transparent, professional i socialment eficient. Actuant des del teixit divers dels feminismes i en el marc de les empreses d’economia social, Surt persegueix ser un projecte socialment transformador. El projecte de Surt està compromès amb les dones en el seu esforç per construir una societat amb equitat de gènere, lliure de violències masclistes, en la qual tots els treballs, remunerats i no remunerats, siguin assumits al marge de les identitats de gènere, i en la qual el treball de sosteniment de la vida (treball de cures) sigui visible,  revalorat i entès com a responsabilitat col·lectiva.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo.