La història de Caprabo a l'exposició “Montjuïc. El parc d'atraccions”

Barcelona, 5 d’octubre del 2021.- Caprabo és present a l'exposició “Montjuïc. El parc d'atraccions

Inaugurada al Castell de Montjuïc al setembre i que es podrà visitar fins al juny del 2022.

L'exposició, impulsada conjuntament per l'Institut de Cultura de Barcelona i el districte de Sants-Montjuïc, convida a conèixer el parc d'atraccions de Barcelona, que va ocupar part de la muntanya de Montjuïc entre els anys 1966 i 1998, i a fer un recorregut per la seva història, aprofundint a més en el context social de la ciutat durant aquest període. El parc d'atraccions de Montjuïc es va convertir en lloc emblemàtic de Barcelona i va marcar tota una època en la societat de la ciutat. En aquest context històric, Caprabo va obrir el primer supermercat de Catalunya el 1959 i aporta a l'exposició una fotografia del dia de l'obertura de la seva primera botiga, que és també el primer supermercat de Catalunya.

“Montjuïc. El parc d'atraccions”

L'exposició temporal, sense ànim de lucre, es podrà visitar fins al pròxim 12 de juny del 2022 a les sales 18 i 19 del pati d'armes del Castell de Montjuïc, gestionat per l’ICUB (Institut de Cultura de Barcelona, Ajuntament de Barcelona).

Comissariada per Paco Villar, llicenciat en dret, escriptor i historiador de la ciutat de Barcelona, la mostra està distribuïda en quatre àmbits que presenten des del context històric anterior a la seva obertura, fins al seu tancament a la Barcelona postolímpica, la qual cosa va implicar el seu desmantellament i la remodelació de la zona en els Jardins Joan Brossa. En la primera part de l'exposició, es narra com l'alcalde de la ciutat en aquesta època, Josep Maria de Porcioles, va idear el projecte amb l'objectiu de transformar la ciutat en un context marcat per la irrupció del consumisme: els primers supermercats, la moda, la popularització del vehicle com a mitjà de transport privat o la irrupció de la televisió.

La mostra, dirigida i coordinada per l’Eurecat – Centre Tecnològic de Catalunya, ha comptat també amb l'assessorament d'Achus.biz, un projecte obert i col·laboratiu impulsat per Jose Pérez i Esther Borrego que pretén fer un homenatge al parc d'atraccions de Montjuïc i que ha permès crear una comunitat de col·laboradors i antics usuaris del parc per recopilar informació i mantenir viva la seva memòria. Per part seva, Jaume Susany, també col·laborador d’Achus, ha aportat el seu coneixement fruit d'anys de recerca i recerca sobre Barcelona, el parc i les seves atraccions.

Caprabo, primer supermercat de Catalunya

La presència de Caprabo a l'exposició s'emmarca precisament en el context socioeconòmic de la dècada dels 60, moment previ a l'obertura del Parc d'Atraccions de Montjuïc, quan la companyia va inaugurar el seu primer supermercat el 1959 i va implementar el model comercial d'autoservei fins aleshores inexistent. Aquest nou format comercial va posicionar a Caprabo com una companyia de referència en el sector del comerç minorista a nivell nacional i va provocar un dels canvis socials més significatius d'aquesta dècada: l'arribada de la societat de consum.

L'obertura del primer supermercat de Caprabo al número 318 de la llavors avinguda Sant Antoni Maria Claret de Barcelona, va ser un esdeveniment social i mediàtic a la ciutat. Els barcelonins feien cua al carrer per esperar que se'ls facilités la cistella i poder realitzar la compra. Era la primera vegada que el propi client podia triar el producte que desitjava d'entre diferents prestatgeries a les quals hi havia una gran varietat d'articles. Els mitjans de comunicació de l'època es van fer ressò de la inauguració del supermercat i van destacar la modernitat del “sistema de proveïment”.

Des d'aquest dia, Caprabo ha format part de la història i el creixement de la ciutat comtal, un dels territoris claus per a la companyia, adaptant-se en tot moment a les necessitats dels seus clients.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi, la personalització de l'oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa.

www.caprabo.com/ca/home/
www.caprabo.com/ca/home