Arrenca a Caprabo la gran campanya de recapte d'ajuda dels bancs d'aliments

Barcelona, 19 de novembre del 2021.- El Gran  Recapte d'Aliments que organitzen cada any els bancs d'aliments arrenca avui a Caprabo.

Com l'any passat, aquesta edició només recollirà ajuda monetària i no productes. Els clients poden realitzar donacions a la línia de caixa per l'import que desitgin i a Capraboacasa. Amb els fons recollits, els bancs d'aliments compren els productes bàsics necessaris per ajudar a més de 250 mil famílies en risc d'exclusió.

Aquesta 13ª edició, que arrenca avui, està operativa als supermercats de Caprabo fins dissabte que ve 27 de novembre i a Capraboacasa fins a l'11 de desembre.

Segon any amb donació només en diners

L'any passat ja es va modificar el format de la campanya de recollida d'aliments a causa de la irrupció de la COVID-19, substituint la recollida massiva d'aliments a les tendes per una campanya de donació monetària.

Com en totes les edicions, a la línia de caixa dels supermercats de Caprabo els voluntaris informen de la iniciativa als clients i animen la participació en aquesta campanya, que suposa la més important de l'any per la recollida d'ajuda.

Programa de Microdonacions de Caprabo

La col·laboració entre Caprabo i els bancs d'aliments es remunta a més de dues dècades. Caprabo realitza donacions continuades als bancs d'aliments i també col·labora amb les campanyes que desenvolupa l'organització al llarg de l'any. En 2010, Caprabo va posar en marxa el seu Programa de microdonacions, una iniciativa pionera que es concreta en donacions diàries de petites quantitats d'aliments des de les seves botigues directament a les entitats beneficiàries. El Programa, iniciat a Barcelona amb la Fundació Banc d'Aliments, implica als supermercats de Caprabo i a més de 250 entitats socials que es troben en la xarxa de l'organització. És un Programa integral pensat, desenvolupat i implementat de manera conjunta, aportant l'experiència en distribució de Caprabo i la del Banc d'Aliments en ajuda social. La iniciativa suposa una complexa labor de coordinació entre els diferents bancs d'aliments, les entitats benèfiques i els supermercats de Caprabo. Des del Programa de microdonacions s'aconsegueix donar petites quantitats de productes aptes pel consum, però no per la venda (per trencament, proximitat de data de caducitat…), en molts casos producte fresc, i donar aquesta segona oportunitat als aliments destinant-los a les persones que més ho necessiten.

www.microdonacionscaprabo.cat/ca/

Banc dels Aliments

El Banc dels Aliments és una fundació independent, apolítica, aconfessional i sense ànim de lucre, que té com a objectius principals lluitar contra el malbaratament recuperant excedents alimentaris aptes pel consum humà i lluitar contra la pobresa, fent arribar els aliments recuperats, a persones en situació de precarietat alimentària en el nostre entorn.

www.bancdelsaliments.org/ca/home/

www.granrecapte.com

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959. Té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i en la companyia treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi, la personalització de l’oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren en els supermercats Caprabo i un milió de clients disposen de la targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa.