Caprabo factura 842M€ el 2020, un 6,6% més

Barcelona, 21 de maig del 2021.- Caprabo ha finalitzat l'exercici 2020 (31 gener 2021) amb una facturació de 842M€, una dada un 6,6% superior respecte a l'exercici anterior.

Al llarg de 2020, Caprabo ha mantingut el seu ritme d'obertures amb una desena de botigues a vuit poblacions de Catalunya, el seu mercat estratègic.

Al llarg de l'exercici, la companyia ha realitzat inversions per un valor aproximat de 15M€, en obertures i pla de transformació de supermercats, i 20M€ en la construcció del nou conjunt logístic per al producte fresc, la venda online i la nova seu central de la companyia. Caprabo té uns 300 supermercats i més de 6.000 treballadors.

Durant 2020, Caprabo ha avançat en els seus plans estratègics, orientats a guanyar eficiència, competitivitat i conquerir quota de mercat: la transformació de la seva xarxa de supermercats per adaptar-los a un model de nova generació, que transmeti els principals atributs de la companyia i donin millor resposta a les noves necessitats del consumidor; la transformació de la seva xarxa logística, amb la posada en funcionament d'una nova plataforma de productes frescos i el nou centre de distribució de Capraboacasa, el supermercat online de Caprabo; el pla d'expansió amb noves obertures al territori estratègic de Catalunya, tant franquícies com pròpies; i l'impuls al seu Programa de Proximitat per Comarques, de suport als petits productors i cooperatives agràries.

Pla de transformació de supermercats: nova generació de botigues

Amb l'objectiu de guanyar eficiència i atractiu per al client, Caprabo ha continuat, el 2020, amb el pla de transformació de supermercats. Amb aquesta iniciativa, estratègica per a Caprabo, trasllada a les seves botigues els principals atributs de la companyia, a més d'adaptar-les als canvis de l'entorn competitiu i adequar la seva oferta a les noves necessitats del consumidor. El 2020, Caprabo va tancar amb el 60% de la seva xarxa transformada.

Transformació de la xarxa logística

El passat exercici, Caprabo ha arrencat un dels seus principals plans estratègics amb la posada en marxa d'una nova plataforma de distribució exclusiva per gestionar el producte fresc. El nou magatzem de distribució, que ha suposat una inversió de 20M€, té uns 24.600m² de superfície i està situat a la ZAL Port al Prat de Llobregat, Barcelona. El projecte va entrar en funcionament el juliol passat, en plena situació de pandèmia per la COVID-19. El complex logístic inclou la gestió de tot el producte fresc que arriba als supermecats de Caprabo, la venda online de Capraboacasa i la seu central de la companyia. A més, compte amb la certificació LEED Gold al ser dissenyada sota exigents estàndards de qualitat mediambiental.

Nou centre de distribució de Capraboacasa, la venda online

La transformació de la xarxa logística realitzada el passat exercici, també va suposar la posada en funcionament del nou centre de distribució de Capraboacasa, el supermercat online de la companyia. Compta amb una superfície de més de 4.000m2, la qual cosa suposa un 20% més d'espai, té capacitat d'augmentar l'assortiment un 33%, fins a les 13.000 referències, i per atendre un 40% més de comandes. Aquesta nova plataforma online permet a Caprabo afermar la seva posició d'empresa pionera en la venda d'alimentació per Internet. Caprabo va llançar al mercat el primer supermercat online d'Espanya, l'any 2001, i s'ha consolidat com la botiga online de referència. Capraboacasa suposa el 4% de les vendes de Caprabo.

Impuls a la producció de proximitat

A través del seu Programa de Proximitat per Comarques, les vendes de productes de proximitat procedents de petits agricultors i cooperatives agràries han millorat les seves dades, l'any passat, amb un increment del 25%, fins als 36M€. El programa és una de les principals apostes dels supermercats de nova generació de Caprabo i una mostra del ferm compromís amb la producció de proximitat. Amb aquesta iniciativa, Caprabo contribueix al desenvolupament de l'economia de proximitat.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. Té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen més de 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l'estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i més d'un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució en llançar al mercat una app de compra.

www.caprabo.com/ca/home/
www.caprabo.com/ca/clubcaprabo/