Caprabo i l’Associació Celíacs de Catalunya junts en el Dia Nacional de la Celiaquia

Barcelona, 26 de maig del 2022.- Caprabo i l’Associació Celíacs de Catalunya celebren demà, 27 de març, el Dia Nacional de la Celiaquia, una data que culmina el que ha estat el mes de sensibilització de la celiaquia.

Per tal de donar visibilitat i suport a les persones celíaques i conscienciar sobre les necessitats especials d’aquest col·lectiu, la companyia ha desenvolupat, durant tot el mes de maig, diferents accions de sensibilització. Per donar tancament a aquesta iniciativa i commemorar el Dia Nacional de la Celiaquia, Caprabo i l’Associació Celíacs de Catalunya sortejaran demà un lot de productes sense gluten de marca pròpia, valorat en 100€.

Entre les diferents accions que la companyia ha dut a terme aquest mes, destaca el quizz online sobre celiaquia i alimentació sense gluten en el qual encara poden participar els clients. Els concursants que disposin de la Tarjeta Club Caprabo optaran a un sorteig de dos vals de 40€ per a futures compres. A més, fins que finalitzi la segona quinzena del mes, Caprabo mantindrà als supermercats de la companyia descomptes de fins a un 20% en els productes sense gluten de marca pròpia i de fabricant.

Com a mostra del seu compromís amb les necessitats especials dels clients amb intoleràncies com el gluten, Caprabo participarà, per tercera vegada, a la Free From Food & Health Ingredients Expo, de la mà de Cristina Madrilley, de RSC de Caprabo, que realitzarà una ponència sobre el compromís de Caprabo amb els clients sense gluten. La novena edició de la fira, que se celebra els propers 7 i 8 de juny al recinte firal Gran Via Fira de Barcelona, donarà a conèixer les últimes innovacions i prediccions en el mercat dels productes i suplements alimentaris orgànics, vegans, sense lactosa, sense gluten, sense carn i sense al·lèrgens. L’oferta estarà composta per un total de 350 productors, fabricants i figures clau d’aquesta indústria.

José Molina, president de l’Associació Celíacs de Catalunya, ha afirmat que “el suport d’empreses com Caprabo és fonamental per seguir avançant en la millora de la qualitat de vida de les persones celíaques i enfortir la presència de productes sense gluten als supermercats. Des de la nostra entitat, valorem especialment aquest tipus de col·laboració, ja que, a més de facilitar la compra per a una dieta sense gluten, és una gran forma de sensibilitzar i conscienciar la resta de població sobre aquesta malaltia”.

Per part seva, Cristina Madrilley, de RSC de Caprabo, explica que “Caprabo i l'Associació Celíacs de Catalunya col·laboren des de fa més de 15 anys en el desenvolupament d’iniciatives per conscienciar sobre les necessitats específiques de les persones celíaques.  A Caprabo apostem per la salut dels nostres clients i, a través d’accions com aquesta, fomentem el nostre compromís amb l’atenció a les persones amb necessitats nutricionals específiques, tractant que trobin als nostres supermercats tot el que necessiten per a la seva dieta”.

Associació Celíacs de Catalunya

L'Associació Celíacs de Catalunya, entitat constituïda el 1977, és la primera organització que es va crear a Espanya en defensa dels interessos de les persones celíaques i sensibles al gluten no celíaques. Declarada Entitat d'Utilitat Pública el 1982, representa a les 541.000 persones (77.400 celíacs i 464.000 sensibles al gluten) que s’estima que existeixen a Catalunya i Menorca afectades per alguna patologia relacionada amb la ingesta de gluten, però també és un organisme referent per als fabricants, distribuïdors, restauradors i empreses de servei del sector. El 1988, Celíacs de Catalunya, el Regne Unit, Itàlia i França, es van reunir a Barcelona per fundar l’AOECS (Associació d'Associacions de Celíacs d’Europa), formada actualment per 36 associacions membres. Des de la seva constitució el 2012, és membre del Plenari del Consell Consultiu de Pacients, òrgan assessor que representa a les entitats de pacients davant l’Administració catalana i que permet donar veu als pacients. A través d’aquest òrgan, les entitats adherides poden proposar aquelles iniciatives que considerin oportunes i permet també la participació en el procés d'elaboració de polítiques de salut.

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959. Té una xarxa de gairebé 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia hi treballen unes 6.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi, la personalització de l’oferta, la varietat, la qualitat i la innovació. Cada dia, més de 150.000 persones compren als supermercats Caprabo i un milió de clients fan servir regularment la seva Targeta Club Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa.

www.instagram.com/caprab_supermercats/