Caprabo suma 175 mil euros amb micro donatius per donar suport a 11 causes socials de 22 organismes

Barcelona, 13 de març del 2024.- Al 2023, els clients de Caprabo han aportat una mitjana de 15.000 euros al mes per a donar suport a la feina que desenvolupen els organismes socials inclosos en el Programa de Micro Donatius que la companyia va posar en marxa ara fa quatre anys.

Al llarg de l’any, el Programa de Micro Donatius de Caprabo ha permès donar suport, a través de petites aportacions monetàries recollides en caixa i online, a 11 causes socials promogudes per 22 entitats solidàries de Catalunya. En total, els clients han realitzat 1.184.808 actes de donació que han suposat, juntament amb les aportacions de Caprabo, un total de 174.727€.

Alimentació, higiene, animals i ecosistemes naturals, les causes amb més suport

L’ajuda a famílies en situació de vulnerabilitat, amb projectes que desenvolupen les entitats Càritas Catalunya i LA NAU, que va recollir fons durant els mesos de novembre i desembre, ha rebut el major suport dels clients de Caprabo. Destaca també el suport a la iniciativa de protecció d’animals i ecosistemes, promoguda per la Fundació MONA i el GEPEC-EdC (Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans – Ecologistes de Catalunya), que va rebre més de 15.730€ durant el mes de juny.

Per a Cristina Madrilley, d’RSC de Caprabo, “els clients de Caprabo són exemplars. Vam posar en marxa la iniciativa de micro donatius fa ja quatre anys, i els nostres clients sempre s’han sumat per ajudar amb aquest petit gest voluntari que contribueix al fet que entre tots puguem millorar de manera modesta la nostra societat”.

Causes i entitats beneficiàries

El 2023, Caprabo ha donat suport a 11 causes socials promogudes per 22 entitats catalanes:

Malalties rares: Suport a Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls, que dona atenció a persones afectades d’ELA i Nexe Fundació que promou una alimentació saludable entre nens i nenes amb pluridiscapacitat que pateixen disfàgia.

Autisme: Per a Fundació Junts Autisme, que té com a objectiu millorar l’autonomia i la inclusió social de les persones amb autisme, i Fundació Ictus, que busca millorar la qualitat de vida de les persones que han patit un ictus i prevenir-ne la detecció.

Dona: Suport a Metges del Món i Creu Roja Catalunya en els seus programes d’ atenció social per a dones i menors víctimes de violència de gènere.

Ajuda a la infància: Al costat  de Fundació Pere Tarrés, per garantir l’accés dels nens a una dieta equilibrada durant els mesos d’estiu a través dels casals i colònies, i Pallapupas, que busca convertir els hospitals en espais més amables per als nens i nenes durant el procés d’una malaltia.

Defensa dels animals i protecció dels ecosistemes naturals: Juntament amb Fundació MONA i el GEPEC-EdC (Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans – Ecologistes de Catalunya).

Malalties neurodegeneratives i neuromusculars: Suport a FEM (Fundació Esclerosi Múltiple) i a l’ASEM Catalunya (Associació Catalana de Malalties Neuromusculars) en els seus projectes d’atenció i suport sanitari i psicosocial.

Salut Mental: Amb Salut Mental Catalunya (SMC) i la Fundació Via-Guasp per impulsar els seus projectes d’atenció per a persones amb problemes de salut mental i les seves famílies.

Gent gran: Suport a Fundació Amics de la Gent Gran i BarcelonA en els seus projectes d’atenció i acompanyament a la gent gran en risc d’exclusió social i que viuen en situació de soledat no desitjada.

Càncer: Juntament amb la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) i l ‘Associació Espanyola Contra el Càncer per donar suport als seus projectes de lluita contra la malaltia.

Alimentació i higiene: Per donar suport a Càritas Catalunya i LA NAU en els seus projectes per cobrir les necessitats bàsiques d’ alimentació i higiene de les famílies més vulnerables.

Infància d’ altres països: Juntament amb ACNUR i la Fundació Resilis, que impulsen programes d’ ajuda a la infància en situació de vulnerabilitat en altres països.

Un programa consolidat, que suma més de 5,7 milions d’actes de donació

El programa de micro donatius de Caprabo, que es va iniciar el novembre del 2020, permet als clients, de forma voluntària i confidencial, fer una donació voluntària i anònima a la caixa del supermercat. Les aportacions també es poden realitzar de manera online a través del portal web caprabo.worldcoo.com. Els fons recaptats es destinen a iniciatives que desenvolupen entitats solidàries. En aquests quatre anys, els supermercats de Caprabo han canalitzat més de 830.000€ gràcies a més de 5,7 milions de donacions de clients i les aportacions addicionals de Caprabo. El pla de destinació dels micro donatius és participatiu, té en compte l’opinió dels propis clients de Caprabo i és validat per un comitè assessor compost per representants de diferents grups d’interès.

Caprabo amb iniciatives d’ emergència humanitària

A més dels cèntims solidaris mensuals, Caprabo activa programes especials de recollida de micro donatius per donar suport en situacions d’emergència... El febrer del 2023, va activar la recollida extraordinària de fons per ajudar pels terratrèmols de Síria i Turquia per reforçar el treball d’Unicef sobre el terreny.

Caprabo i el seu compromís amb l’ acció social

Les accions de Compromís Social Corporatiu són un eix estratègic per a Caprabo. Des de fa gairebé tres dècades, la companyia col·labora amb organitzacions que treballen en causes socials d’alt impacte. La recollida de micro donatius al supermercat s’ha convertit en una eina pràctica i simple, perquè l’ajuda assoleixi el seu objectiu de manera simple i transparent.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo.