Caprabo lliura més de 14.000 peces de fruita a menors per promoure el consum de fruita i verdura

Barcelona, 20 d’octubre del 2023.- Caprabo posa en marxa, juntament amb l’Associació 5 al dia i AM FRESH Iberia, una iniciativa per promoure el consum de fruita i verdura entre els més petits.

L’acció coincideix amb la celebració, avui, del Dia Mundial de les Fruites i Verdures i està emmarcada en el Programa per a una Alimentació Saludable ‘Tria Bo, Tria Sa’ de Caprabo, que té com a objectiu promoure els hàbits saludables i el consum responsable des de les primeres etapes educatives.

En el marc de la iniciativa, que enguany té com a lema ‘Consumeix fruites i verdures, més hidratació, més vida’, Caprabo i l’Associació 5 al dia desenvolupen diverses accions per promoure el consum d’aquests aliments i sensibilitzar les famílies sobre la importància de mantenir una alimentació saludable.

En primer lloc, Caprabo lliurarà, de la mà del proveïdor de fruita AM FRESH Iberia, un total de 14.070 peces de fruita de proximitat, concretament una pera conferència d’origen 100% català, als nens i nenes que passin pels seus supermercats al llarg del dia.

L’edició d’enguany compta també amb el concurs en xarxes socials ‘Consumir fruites i verdures de temporada té premi’, en el qual es pot participar fins al 22 d’octubre, i que té un premi de 50 euros per a compres a Caprabo. Per optar al premi, els participants han d’indicar quina és la seva fruita o verdura de temporada favorita en el següent enllaç https://www.instagram.com/chefcaprabo_oficial/.

Catalunya, al TOP 5 de consum de fruites i verdures

Segons l’Informe del consum alimentari a Espanya 2022 que elabora el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Catalunya és la cinquena comunitat autònoma d’Espanya en la qual més fruites i verdures es consumeixen per persona a l’any. Cada persona consumeix 88,12 kg de fruita i verdura a l’any, 8 kg per sobre de la mitjana nacional.

No obstant això, el mateix informe demostra que les llars espanyoles han reduït en gairebé un 13% el volum de compra de fruites i verdures, una dada que afecta directament el consum d’aquests aliments per part dels menors. De fet, segons les dades de l’últim estudi sobre Alimentació, Activitat física, Desenvolupament Infantil i Obesitat (ALADINO 2019) de l’Agència de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), a Espanya només un 38,6% de menors pren una segona ració de fruita tots els dies, i només un 13,4% pren verdures fresques o cuinades una vegada al dia.

Programa per a una alimentació saludable ‘Tria Bo, Tria Sa’

La iniciativa d’avui forma part del Programa per a una Alimentació Saludable ‘Tria Bo, Tria Sa’ de Caprabo, l’objectiu de la qual és fomentar hàbits saludables i el consum responsable en totes les etapes educatives. Des dels seus inicis, el programa ‘Tria Bo, Tria Sa’ ha promogut hàbits d’alimentació responsable entre prop de 200.000 alumnes.

Associació 5 al dia

“5 al dia” va néixer a finals dels 80 motivada per l’evidència científica al voltant de la recomanació quantificada del consum de fruites i hortalisses per les autoritats sanitàries internacionals, a partir de llavors el moviment es va estendre per tot el món, la qual cosa suposa una de les majors estratègies de promoció del consum de fruites i hortalisses a nivell global per a una millor salut i la contenció i control de les malalties cròniques i els seus factors de risc. En l’actualitat la major part d’aquestes entitats nacionals, moltes d’elles denominades “5 al dia” configuren l’Aliança Global per a la Promoció del Consum de Fruites i Hortalisses “5 al dia” - AIAM5 – que congrega a més de 40 entitats nacionals i internacionals promotores de la salut a través del consum diari de fruites i hortalisses. El primer projecte que es va desenvolupar a Espanya recollint la filosofia internacional de “5 al dia” va ser el 1998, la iniciativa infantil organitzada per Mercabarna i l’Associació d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona (AGEM).

AM FRESH Iberia

AM FRESH Iberia va ser fundada el 2006 com una empresa dedicada a la distribució i comercialització de cítrics per a cadenes de supermercats a nivell nacional. Prenent com a referència el model de negoci d’AM FRESH UK, es va instal·lar a Espanya amb un clar objectiu de fer créixer les categories dels seus clients a un ritme superior al dels seus competidors. Després de successius anys d’èxit, el catàleg d’AM FRESH Iberia es va ampliar incorporant les categories de raïms, pomes i peres al seu catàleg d’oferta. Recolzats en el coneixement generat per AM FRESH Group i gràcies a un equip especialitzat i altament qualificat, generen i adapten les eines necessàries per a l’anàlisi i subministrament exhaustiu de totes les categories de productes amb els quals treballen.

Caprabo és una marca referent i la companyia de supermercats amb més trajectòria. Va néixer a la ciutat de Barcelona el 1959 i té una xarxa d’uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra.

www.twitter.com/caprabO